چین با محکوم کردن حملات خشونت‌بار به غیرنظامیان و تاسیسات دولتی در مصر، از طرف‌های ذیربط خواست با یکدیگر گفتگو و از خونریزی اجتناب کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ کین گانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین این سخنان را در پی خشونت‌های گسترده روز شنبه در مراسم سومین سالگرد قیام بیست و پنجم ماه ژانویه در مصر که به سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین این کشور منجر شد، بیان کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: «ما به عنوان دوست مصر، توجه زیادی به تحولات اوضاع آنجا می‌کنیم».

وی از طرف‌های ذیربط خواست به منظور اجتناب از خونریزی، اختلافات خود را از طریق مذاکره و گفتگو حل و فصل کنند. وی افزود: چین امیدوار است مصر به زودی نظم اجتماعی را مجددا برقرار کند، انتقال قدرت سیاسی پیوسته و فراگیر را پیش ببرد و توسعه و ثبات ملی را محقق کند.

در جشن‌های روز شنبه در مصر، درگیری‌هایی بین معترضان مخالف دولت، هم اسلام‌گرایان هم سکولارها، و نیروهای امنیتی در سراسر این کشور روی داد که 49 کشته و حدود 250 زخمی برجا گذاشت.

پلیس مصر همچنین روز یکشنبه بیش از یک هزار تن از معترضان لیبرال و هوادار محمد مرسی رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام تحریک به اغتشاش و خشونت، دستگیر کرد.


انتهای پیام /
برچسب ها: چین ، خشونت ، اعتراض ، مردم ، مصر ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار