نیروهای ارتش سوریه با تحت کنترل داشتن نقاط راهبردی در مناطق نا امن شمالی این کشور ، نقش با اهمیتی را در این منطقه ایفا می‌کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ گروه خبری شبکه المنار در سفری به منطقه الرقه و فرودگاه این منطقه به پوشش نحوه مقاومت نیروهای ارتش سوریه و تداوم محاصره چندماهه در این منطقه پرداخت.


سومر حاتم خبرنگار المنار با پخش تصاویری از پرواز به آسمان منطقه الرقه گفت هیچ چیز نمی تواند مانع از پرواز هواپیماهای سوری در این منطقه که شاهد حضور گروههای مسلح ضد دولتی است شود.گروه دولت اسلامی عراق و  شام که تلاش می کند برخی مناطق سوریه را تجزیه کند و تحت کنترل خود درآورد یکی از این گروه‌های مسلح است.نیروهای دولتی سوریه با استفاده از تسلیحات مختلفی که در اختیار دارند با تهدیدات افراد مسلح که همواره در این منطقه محسوس است مقابله کنند.

یک خلبان ارتش سوریه گفت ما با قدرت به مقابله با افرادی این گروه‌های مسلح که مزدوران آمریکا و صهیونیسم هستند مقابله می کنیم.

استقرار گسترده نیروهای ویژه ارتش در فرودگاه نظامی این منطقه موجب شده است که این منطقه امن تر به نظر برسد.

خبرنگار المنار گفت با پیشروی‌هایی که نیروهای داعش علیه دیگر گروه‌های رقیب دارد احتمالا به زودی شاهد تغییراتی در الرقه خواهیم بود زیرا این مسئله موجب ضعف بیش از پیش گروه‌های مسلح می شود و نتیجه آن تقویت نیروهای ارتش خواهد بود.

اگرچه اوضاع مناطق شمالی سوریه با دیگر مناطق این کشور تفاوت دارد اما استقرار ارتش در نقاط راهبردی و به دست داشتن کنترل این مناطق موجب شده است که نیروهای دولتی نقش تعیین کننده داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار