سوری‌های مقیم آمریکا در نامه ای به اوباما خواستار متوقف شدن حمایت این کشور از تروریسم شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  تلویزیونی الاخباریه سوریه، حقیقت تداوم تلاشهای غرب برای گسترش هرج و مرج و تروریسم  با تسهیل اعزام آنها به خاک سوریه و ارسال کمک‌های همه جانبه  مالی و تسلیلحاتی برای آنان مساله ای واضح است. 

با وجود آنکه غرب و هم‌پیمانان آن تلاش دارند دست داشتن خود را در بر هم زدن اوضاع سوریه و خونریزیهای باندهای مسلحانه وابسته به سازمان تروریستی القاعده را کتمان و انکار کنند ؛  اما هر روز با گذر زمان، رسانه های غربی اسرار بیشتری از کمکهای  همه جانبه مالی وتسلیحاتی این  
 گروهها که 3 سال است مردم سوریه را دچار رنج و محنت کرده اند ؛ برملا می کنند .

 بر اساس یکی از  تحقیقات دستگاههای اطلاعاتی غربی  ، از سال 2012 میلادی تاکنون بیش از 100 فرد مسلح  اروپایی که در سوریه به گروههای وابسته به القاعده پیوسته بودند؛  کشته شده‌اند.
 "جرج مالبرونو" روزنامه نگار فرانسوی متخصص در امور خاورمیانه در این زمینه طی  مقاله ای در روزنامه لو فیگارو نوشته است : جنگجویان بیگانه‌ای که  کشورهایشان  تلاش می کنند از حضور آنها در سوریه  چشم پوشی کنند ؛  نقش فعالی در انجام عملیات انتحاری و انتشار تفکر تکفیری در سوریه ایفا می کنند. 
این روزنامه نگار فرانسوی در ادامه این مقاله از نقش مخرب اردوغان و  ترکیه در یک بازی خطرناک پرده برمی دارد و می افزاید ترکیه با اعزام تروریستها از خاک خود به سوریه دست به یک بازی خطرناک زده است چرا که این کشور مکان اصلی عبور تروریستها به سوریه است . 

این درحالی است که  شمار اتباع خارجی کشته شده وابسته به سازمان القاعده که در سوریه به هلاکت رسیده اند ؛ بیش از  10 هزار نفر  برآورد شده است که  یک سوم آنها از اتباع اعزامی  لیبی و تونس به سوریه بوده اند.

 روزنامه لو فیگارو در خصوص عربستان هم نوشت: آل سعود زندانیان متهم به دخالت در اقدامات تروریستی را به شرط  جنگیدن  در سوریه آزاد کرده است. 

از سوی دیگر رابرت پیکروفت سفیر انگلیس در بغداد نیز بر  ادعاهای غربیها  (مبنی بر عدم دخالت در سوریه ) خط بطلان کشید و اذعان کرد  200 تبعه انگلیسی  در کنار تروریستها در سوریه در حال جنگ هستند.

الاخباریه در ادامه این گزارش افزود  از آنجا که سوری‌ها از تروریسم و ابزارهای آن آسیب‌های زیادی متحمل شده اند ؛ اقلیت سوری مقیم آمریکا  که عضو  انجمن سوری - آمریکایی  هستند در نامه‌ای  به کاخ سفید   از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا  خواستند به مسئولیت خود درخصوص  متوقف کردن حمایت از تروریستها عمل کند. 

سوریها در این نامه تاکید کرده اند  گرایشهای تند و بنیادگراینه در سوریه  رو به  رشد و گسترش است و این خطری برای همه گروهها و طیفهای مختلف جامعه سوریه به شمار می آید و  مبارزه با این  تهدیدها جز در سایه اقدامی جهانی  برای مبارزه با تروریسم و حامیان مالی، تسلیحاتی و معنوی آن امکان پذیر نیست.  

در این نامه همچنین از آمریکا و ابزاهای آن درخواست شده است برای متوقف کردن سرازیر شدن تروریست‌ها به سوریه و توقف ارسال سلاح به گروه‌های تروریستی اقدام کنند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار