مشاورین املاک که نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت مسکن دارند ولی تنها عامل اصلی نیستند بلکه سازندگان نیز هم سو با آنها در این راستا حرکت می‌کنند ولی هیچ نهاد دولتی بر کنترل قیمت مسکن نظارت ندارد.

 پورشیرازی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نقش مشاورین املاک در تعیین قیمت مسکن گفت: درباره مسکن نمی‌توان تک بعدی به موضوع نگاه کرد چون یک کالای سرمایه‌ای نیست چرا که با ضایع مختلفی در ارتباط است.
 
وی ادامه داد: مشاورین در قیمت مسکن تأثیرگذار هستند چون با سازندگان نیز ارتباط مستقیمی دارند اما عامل اصلی در افزایش قیمت مسکن نیستند چرا که سازندگان ساختمان نیز در امر افزایش نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
 
وی درباره تأثیر نظارت و عدم نظارت یک نهاد دولتی بر قیمت‌های مسکن افزود: سازمان یا ارگان‌ دولتی هیچ دخالتی ندارد بلکه اتحادیه مسکن دخالت مستقیم دارد. 

مشاوران در این چند سال اخیر توانسته‌اند خود را به سیستم‌های دولتی نزدیک کنند اما عدم نظارت یک نهاد دولتی نمی‌تواند دلیل محکمی بر افزایش قیمت داشته باشد چون این موضوع به عوامل زیادی مثل میزان بهره بانکی ما یا افزایش قیمت مصالح ساختمانی تأثیر بیشتری ممکن است داشته باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت مسکن ، املاک ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار