بانك مركزي تمهيدات لازم را براي تأمين اسكناس نوي شب عيد انديشيده و به همين علت مشكلي در اين رابطه ندارد ضمن آنكه در حال حاضر هم اسكناس نو از سوي بانك مركزي به بانك‌ها داده مي‌شود و هيچ كمبودي در اين رابطه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اكبر كمير‌ جاني قائم مقام بانك مركزي در حاشيه جلسه شوراي گفتگو با بيان آنكه نرخ تورم منتهي به آذرماه سال جاري 39.3 درصد رسيده است كه اين آمار مربوط به 12 ماهه منتهي به آذرماه سال جاري است.
 
وي تصريح كرد : بر اساس روند كاهشي نرخ تورم اين نرخ تا پايان سال به 36 درصد خواهد رسيد.
 
***فاز اول انتقال منابع ارزي ايران از اول فوريه اجرا مي‌شود

 
وي  در رابطه با انتقال منابع ارزي ايران طبق توافق ژنو گفت: طبق توافق انجام شده در مرحله اول 550 ميليون دلار از دارايي‌هاي ارزي ايران آزاد خواهد شد كه در اين رابطه در حال رايزني براي تعيين بانك‌هاي خارجي و بانك‌هاي عامل داخلي هستيم كه اين كار توسط بخش ارزي بانك مركزي در حالا انچام است
 
كمير جاني ادامه داد: فاز اول پرداخت 550 ميليون دلار از اول فوريه طبق توافق انجام شده انجام خواهد شد.
 
****اجراي افزايش سقف پرداخت وام مسكن توسط بانك‌هاي تجاري
 
وي در خصوص سقف وام مسكن گفت: افزايش سقف وام مسكن از سوي تمام بانك‌هاي تجاري انجام خواهد شد ضمن آنكه مصوبه افزايش سقف وام مسكن به تمام بانك‌هاي تجازي از سوي بانك مركزي ابلاغ شده است.
 
وي ادامه داد: تدابير لازم در خصوص ميزان افزايش سقف مسكن انديشيده شده و بخش نامه افزايش سقف بانك مسكن بر روي سايت بانك مركزي قرار گرفته و به همه بانك‌هاي تجاري كشور ابلاغ شده است.
 
وي ادامه داد: در رابطه با آثار تورمي افزايش وام مسكن بررسي‌هاي لازم انجام شده و در شرايط كنوني بايد بگويم با توجه به وجود ركود اقتصادي در بخش مسكن اين موضوع در شرايط فعلي تورم زا نخواهد بود اما به هر حال ما پيگير آثار تورمي آن هستيم.
 
****آيين‌نامه مطالبات معوق از سوي بانك مركزي به بانك‌ها ابلاغ شده است
 
قائم مقام بانك مركزي در خصوص آخرين وضعيت مطالبات معوق گفت: در رابطه با بحث آيين‌نامه مطالبات معوق اين آيين‌نامه چند هفته از سوي بانك مزكزي در دستور بررسي بوده و پس از آن براي تأييد هيئت دولت ابلاغ شده و دوباره پس از تأييد نهايي به بانك مركزي ابلاغ و اين بانك آن را به تمام بانك‌ها ابلاغ كرده است.

بر اساس اين مصوبه تمام بانك‌ها موكلف به اخذ مطالبات معوق و دسته‌بندي آنها هستند.
 
وي در اين رابطه ادامه داد: آنهايي كه به بانك‌ها بدهكار هستند در مجموع 171 نفر هستند كه 61 نفر آنها بالاي 100 ميليون تومان بدهي معوقه به بانك‌ها دارند و  در مجموع تصميم اتخاذ شده براي اخذ مطالبات معوق از سوي بانك‌ها شامل مطالبات معوق شده بالاي 50 ميليون تومان است.
 
***بانك مركزي هيچ مشكلي براي تأمين اسكناس شب عيد ندارد
 
كمير جاني در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران درباره تأمين اسكناس نوي شب عيد گفت: بانك مركزي تمهيدات لازم را براي تأمين اسكناس نوي شب عيد انديشيده و به همين علت مشكلي در اين رابطه ندارد ضمن آنكه در حال حاضر هم اسكناس نو از سوي بانك مركزي به بانك‌ها داده مي‌شود و هيچ كمبودي در اين رابطه وجود ندارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تورم ، بانک ، بدهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار