معاون وزیرنفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربنی گفت: خوراک گازی پتروشیمی هم اکنون در کمیسیون های مجلس در حال بررسی است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی نهایی شود اما تا این لحظه هیچ قیمتی برای خوراک واحدها نهایی نشده است.

منصور معظمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تعیین قیمت نهایی خوراک گازی پتروشیمی اظهار داشت: هم اکنون  در کمیسیون های مجلس موضوع خوراکی گازی پتروشیمی در حال بررسی است و مجموعه وزارت نفت نیز به طور مستمر با نمایندگان مجلس در ارتباط هستند تا بعد از بررسی نهایی و نتیجه کارکارشناسی اعلام می شود. 

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی نهایی شود اما تا این لحظه هیچ قیمتی برای خوراک واحدها نهایی نشده است.

معاون وزیرنفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربنی، در خصوص افزایش نرخ خوراک گازی واحدهای پتروشیمی گفت: طبق مصوبه ستاد تدابیر ویژه و به استناد قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی باید 65 درصد نرخ فوب خلیج فارس تعیین شود که این قیمت 65 درصدی، از نظر ما رقمی بسیار زیاد و نشدنی است. در حال حاضر مذاکرات با وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده و به یک جمع‌بندی اولیه رسیده‌ایم و پیش بینی می شود در آینده  نزدیک قیمت واقعی شود. 

معظمی با اشاره به میزان صادرات در بودجه 93 تاکید کرد: طبق مواد مندرج در لایحه بودجه سال آتی ما باید روزانه یک میلیون بشکه نفت خام و 400 هزار بشکه میعانات گازی صادر کنیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار