رئیس انجمن دیابت ایران گفت:ارائه آموزش های لازم در راستای کنترل میزان قند خون نقش مهمی در سلامت افراد دیابتی در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، دکتر امیر کامران نیکو سخن در همایش بزرگ دیابت در قم که با حضور جمعی از بیماران دیابتی در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به اهمیت روشهای صحیح زندگی در مدیریت و کنترل دیابت افزود: باید برای جلوگیری از افزایش میزان قند اندازه ها را در تغذیه رعایت کرد.

وی با بیان اهمیت آموزش در کنترل بیماری دیابت گفت: بیماران دیابتی نیازمند آموزشهای دقیق هستند زیرا آموزش دارای اهمیت بیشتری از درمان با دارو است که متاسفانه در شیوه های سنتی درمان در ایران همچنان بر استفاده از دارو تاکید می‌شود.

رییس انجمن دیابت ایران، بابیان اینکه آموزش کنترل میزان قند به بیمار در بسیاری از کشورهای جهان ضروری است، گفت: در غیر اینصورت بیمار نمی تواند به پزشک مراجعه نماید یا از خدمات بیمه ای استفاده کند چراکه آموزش جلوی بسیاری از بحران ها را گرفته و حتی نیاز به دارو را به صورت جدی کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد: مهم ترین مولفه در درمان بیماران دیابتی آن است که بیمارات تحت حمایت های روانی و مالی در تامین هزینه ها قرار گیرند که در این میان بیمه ها نقش مهمی در حمایت از افراد بیمار دارد.

رئیس انجمن دیابت ایران ایجاد محیطی آرام و به دور از تنش را یکی از نیازهای مهم برای بیماران دیابتی برشمرد و گفت:بیماران دیابتی از بیماران مظلوم جامعه هستند که با درد و ناراحتی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و حتی کودکان مجبور به تزریق های دردآوری هستند که باید محیط زندگی را برای این عزیزان بدون هیچ تنش و اضطرابی آماده کنیم.

وی افزود:متاسفانه به دلیل مشکلات فراوان هنوز در استان قم انجمن دیابت تشکیل نشده است که امیدواریم به زودی بیماران قمی نیز بتوانند با تشکیل این انجمن از خدمات ارزنده آن در حفظ سلامت بهره بگیرند.

نیکو سخن در پایان گفت: یک سوم بیماران دیالیزی را بیماران دیابتی تشکیل می دهد از این رو باید افراد دیابتی مراقب تغذیه خود باشند و قند کمتری استفاده کنند زیرا بی توجهی به سلامت در حقیقت ظلم به نفس است که همانند خودکشی گناهی نابخشودنی است.

لازم به ذکر است بیماران دیابتی می توانند از پایگاه اطلاع رسانی انجمن دیابت ایران به آدرس www.ids.org.ir استفاده نمایند./ز

برچسب ها: قم ، نقش ، اساسی ، آموزش ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.