رئیس اداره بافت فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل یک هزار و 523 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.

حمید بنی‌محمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل دارای یک هزار و 523 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده در 10 شهر است که شهر اردبیل با 963 هکتار بافت فرسوده در اولویت قرار دارد و تاکنون 128 هکتار از بافت فرسوده در سطح استان احیا شده است.

وی گفت: بافت فرسوده در استان اردبیل به نسبت جمعیت از میانگین کشوری بالاتراست بنابراین احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده استان به عنوان یک ضرورت انسانی، اجتماعی و اقتصادی دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و تحقق بازسازی و نوسازی آنها عزم و اراده عمومی را می‌طلبد.

رئیس اداره بافت فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به تصویب و به اتمام رسیدن مطالعات ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای اردبیل و پارس‌آباد خاطرنشان کرد: جهت بسترسازی و گسترش فرهنگ احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری از طریق برگزاری کلاس و دوره‌های آموزشی برای مدیران شهری و ساکنان محلات بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در مساجد و نیز آموزش چهره به چهره انجام شده است.

وی لازمه احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را در گرو پرداخت تسهیلات از سوی دولت عنوان کرد و افزود: شهرداری، سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان نیز می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده چهره این بافت‌ها را متحول کنند.

بنی‌محمد در ادامه گفت: بافت‌های فرسوده تنها خود مالکی نیستند بلکه اماکن مذهبی و تاریخی نیز در این بافت‌ها قرار دارد مانند اطراف مسجد جمعهکه به دلیل واقع شدن در حریم درجه یک، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اجازه بهسازی در این محدوده را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.