عضو ائتلاف مخالفان نظام سوریه گفت: ممکن است مذاکره با نظام سوریه تا دو ماه دیگر به طول بیانجامد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، برهان غلیون در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در ژنو درباره روند مذاکرات میان دو هیئت نظام سوریه و مخالفان گفت: مذاکراتی میان آمریکایی ها و روس ها درباره برقراری آتش بس در شهر حلب صورت گرفته بود. 

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه اولویت دو هیئت مبنی بر ضرورت مقابله با تروریسم و تشکیل دولت انتقالی در سوریه به یکدیگر قابل نزدیک شدن است، گفت: نیازی به نزدیک شدن دو دیدگاه وجود ندارد و ما و هیئت نظام سوریه موضوع این مذاکرات را انتخاب نکرده ایم. سازمان ملل با برگزاری این کنفرانس دستور کار آن را نیز مشخص کرده است. 

غلیون در پاسخ به این پرسش که فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه از احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در سوریه سخن گفته است، گفت: اگر این انتخابات می توانست به عنوان یک راه حل باشد این انتخابات مدت ها پیش برگزار می شد. جامعه بین المللی یک چارچوب قانونی برای این مذاکرات مشخص کرده که مبتنی بر قطعنامه شورای امنیت است. 

وی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی این مذاکرات به طول خواهد انجامید، گفت: ممکن است این مذاکرات تا دو ماه دیگر به طول بیانجامد. زمانی که در این مذاکرات به بن بست رسیدیم به بانیان بین المللی این مذاکرات خواهیم گفت که این مذاکرات به بن بست رسیده است و باید شورای امنیت در این زمینه تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار