در این بازی، بازيکن مختار است در طول بازي ماموريت‌ها را به هر ترتيب که مي‌پسندد انتخاب کرده و انجام دهد. نکته مهم اين جاست که انجام هر ماموريت روي امکانات و شخصيت‌هاي بازي تاثير مي‌گذارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بي‌شک مجموعه Metal Gear يکي از تاثيرگذارترين بازي‌هاي طول تاريخ است. بازي‌هاي اين مجموعه در نزديک به 3 دهه هميشه موفق و سبک‌ساز بوده‌اند، به طوري که هيچ بازي ديگري در سبک اکشن يا پنها‌ن‌کاري را نمي‌توان يافت که از ايده‌هاي اين مجموعه ژاپني الهام نگرفته باشد.

به همين دليل عرضه اين بازي براي هر کنسولي يک امتياز بزرگ محسوب مي‌شود اما جديدترين نسخه از اين مجموعه با نام Metal Gear Solid V: Ground Zeroes در چهار کنسول ميزباني خواهد شد. براي اولين بار کنسول‌هاي نسل هشتمي سوني و مايکروسافت ميزبان يکي از نسخه‌هاي سري اصلي Metal Gear خواهند بود، در حالي که Konami مشتريان Xbox 360 و PS3 را نيز جدي گرفته‌اند و همچنان اين دو کنسول نسل هفتمي نيز از اين بازي ميزباني خواهند کرد.



اين اتفاق بسياري از منتقدان را درباره نسخه آتي اين بازي با ترديد روبه‌رو کرده است. معمولا بازي‌هايي که در يک زمان در دو نسل از کنسول‌ها اجرا مي‌شود، در حد و اندازه کنسول‌هاي نسل قديمي‌تر باقي مي‌ماند. اين جاست که نسخه‌هاي نسل هشتمي مي‌توانند تنها يک بهبود گرافيکي نسبت به نسخه‌هاي نسل هشتمي به نظر برسند، بي‌آن‌که در عمل شاهد يک بازي نسل هشتمي واقعي باشيم.

Kojima خالق مشهور بازي‌هاي سري Metal Gear مهم‌ترين تفاوت نسخه جديد اين مجموعه با نسخه‌هاي قبلي را سبک داستان پردازي و روال غيرخطي آن مي‌داند. به تعبير Kojima در نسخه‌هاي قبلي، بازيکن روي يک ريل حرکت مي‌کرد و کل بازي او را از نقطه A به B هدايت مي‌کرد. آزادي‌هاي محدودي نيز در اين ميان وجود داشت اما نسخه جديد هيچ ترتيبي را پيش روي بازيکن قرار نمي‌دهد.



بازيکن مختار است در طول بازي ماموريت‌ها را به هر ترتيب که مي‌پسندد انتخاب کرده و انجام دهد. نکته مهم اين جاست که انجام هر ماموريت روي امکانات و شخصيت‌هاي بازي تاثير مي‌گذارد و به همين دليل، هر يک از ماموريت‌ها به صورت پويا با انتخاب‌هاي بازيکن تغييراتي را شاهد خواهد بود.

براي اولين بار در سري Metal Gear مبارزات کاملا اختصاصي شده‌اند. در يک اقدام بسيار مبتکرانه، سازنده بازي به بازيکنان اجازه مي‌دهد سلاح‌ها و آيتم‌هاي خود را طراحي کنند. اين طراحي‌ها مي‌تواند از المان‌هاي از پيش تعيين شده از پايگاه داده بازي انتخاب شود يا بازيکن از طريق تلفن همراه خود، المان‌هاي گرافيکي را به پايگاه داده بازي بيفزايد؛ اگر چه هنوز هم جزئيات و روش انجام اين کار به درستي روشن نيست اما Konami اميدهاي زيادي به موفقيت سبک طراحي سلاح در اين بازي بسته است.



شرکت Konami از موتور گرافيکي Fox Engine براي ساخت نسخه جديد بازي Metal Gear استفاده کرده است. Fox Engine يک موتور مولتي پلتفورم است که مي‌تواند به طور همزمان بازي‌ها را براي چند پلتفورم گوناگون مثل کنسول‌هاي نسل هفتمي و هشتمي توسعه دهد. اين موتور گرافيکي پيش از اين در ساخت بازي PES 2014 به کار گرفته شد و باعث بهبود قابل توجه گرافيک اين بازي شد، در حالي که Fox Engine به طور اختصاصي براي Metal Gear ساخته شده است و به همين دليل پيش‌بيني مي‌شود که گرافيک اين بازي به خصوص در نسخه‌هاي نسل هشتمي، تفاوت شگفت‌انگيزي با نسخه‌هاي قبلي داشته باشد. با اين وجود بسياري از کارشناسان معتقدند که نبايد به جهش چشمگير اين بازي در کنسول‌هاي نسل هفتمي اميدوار بود و اين اتفاق صرفا به کنسول‌هاي نسل هشتمي محدود خواهد شد.


مثل هميشه Konami هيچ برنامه‌اي براي اجراي چند نفره يا Co-Op بازي ندارد و Metal Gear Solid V: Ground Zeroes يک نسخه يک نفره است. 27 اسفند ماه سال جاري به عنوان زمان عرضه رسمي اين بازي تعيين شده است. اين بازي براي رده سني بزرگسال مناسب خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار