تن از سیاستمداران زن و فعالان طرفدار حقوق زنان در فرانسه شنبه در طوماری که در پایگاه های اینترنتی روزنامه های ال پائیس و لوموند منتشر شد هم از جناح چپ و هم راست از دولت اسپانیا خواستند تا در لایحه ضد سقط جنین خود تجدید نظر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ امضا کنندگان این طومار که به ابتکار آن هیدالگو نامزد سوسیالیست و شهردار پاریس ( اسپانیایی تبار ) تهیه شده است می نویسند:« ما سیاستمداران زن فرانسه در همبستگی با زنان اسپانیا از دولت اسپانیا می خواهیم تا لایحه خود را درخصوص سقط جنین پس بگیرد.»
در این نامه از زنان خواسته شد تا برای این« نبرد اساسی »بسیج شوند.
علاوه بر آن هیدالگو این طومار به ویژه به امضای دو تن از وزیران بهداشت سابق دولت راستگرا یعنی روسلین باشلو و میشل بارزاش و همچنین وزیران سابق ژانت بوگراب ( او ام پ ، راست )،ماری جرج بوفه ( کمونیست )، ایوت رودی ( سوسیالیست )، دومینیک وینه (طرفدار محیط زیست) و راما یاده ( او ام پ ) رسیده است .
امضا کنندگان این نامه نوشتند :« این اسپانیا است که به اروپا راه مبارزه با خشونت های جنسی را نشان داد . این اسپانیا بود که الهام بخش قانون سال 2010 فرانسه در خصوص محافظت از زنان بود . اسپانیا امروز نباید کشور بازگشت به عقب باشد.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار