محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: شما در مورد یومالادا بودن دیه به دو نکته اشاره کردید که باید بگویم خسارت اگر در دورهای که اتفاق میافتد تا پایان مهلت بیمهنامه رسیدگی و اعلام شود شرکتهای بیمه آن را پرداخت کرده و این موضوع به هیچ عنوان مشمول یومالادا بودن نمیشود.
وی ادامه داد: وقتی که خسارتهای جانی به تأخیر میآفتد اگر این تأخیر در رسیدگی مربوط به شرکتهای بیمه باشد مردم باید آن را به بیمه مرکزی اعلام کنند زیرا این بیمه به موقع شکایتهای مربوطه را رسیدگی کرده و پاسخ میدهد اما اگر طولانی شدن زمان رسیدگی به پروندههای دیه مربوط به جای دیگری باشد بیمه مرکزی به هیچعنوان نمیتواند پاسخگو باشد.
وی افزود: طبیعتا رسیدگیهای قضایی با تأخیر انجام میشود که آثار تأخیر در رسیدگی متوجه زیاندیدهها میشود.
رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: شرکتهای بیمه سرمایهها و سقفهای مشخص را پوشش میدهند، شرکتهای بیمه نمیتوانند پاسخگوی تغییرات این سقفها و تعهدات باشند که تصمیمات آن در جای دیگری گرفته میشود.
امین افزود: اگر این تصمیمات مربوط به درون شرکتهای بیمه و یا صنعت بیمه باشد قاعدتا بیمه مرکزی پاسخگو است.
وی با بیان آنکه تغییر سقف هرساله تعهدات ارتباطی به صنعت بیمه ندارد گفت: با این وجود در صورت هرگونه تغییر در سقف تعهدات شرکتهای بیمه فورا آن را به مردم اعلام کرده و از آنها میخواهد که بیایند و اقدام به خرید الحاقیه بیمهنامه کنند، متاسفانه برخی فکر میکنند که این موضوع به هیچ عنوان امر مهمی نیست؛ بالاخره ما باید دقت بکنیم که پوششهای مربوط به بیمهنامه خودرومان کامل باشد تا ما را از رفتن به زندان مصون بدارد.
انتهای پیام/