يعقوب صديق جمالي معتقد است که برگزاري جشنواره‌هايي نظير تئاتر فجر فرصتي براي ديده شدن هنرمندان و داشته هايشان به شمار مي‌آيد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی ودومین جشنواره تئاتر فجر،   يعقوب صديق جمالي که با نمايش «سعادت لرزان مردمان تيره روز» از شهرستان تبريز در بخش مرور سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد معتقد است که برگزاري جشنواره‌هايي نظير تئاتر فجر فرصتي براي ديده شدن هنرمندان و داشته هايشان به شمار مي‌آيد.

وی در ادامه گفت: از طريق جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هنرمندان شهرستاني مي‌توانند خود و هنرشان را به محک نقد و بررسي بگذارند و با آنکه زیاد با بحث رقابت در تئاتر موافق نیستم  ولی معتقدم که ایجاد انگیزه می‌کند و سبب می‌شود که نمایش‌هایی با کیفیت بهتر تولید و اجرا شود.

این کارگردان در باره موضوع نمایشش گفت: «سعادت لرزان مردمان تيره روز» حكايت آدم‌هاي به انتهاي خط   رسيده‌اي است كه برايشان شايد مرگ هم نعمتي است. همه شخصيت‌هاي نمايش بدون استثنا به طرز ملموسي رنج مي‌كشند و ما شاهد فقط يك روز رنج كشيدن مردماني از اين دست هستيم.

صدیق جمالی تقابل مرگ و زندگي را مهمترين درون مايه نمايش عنوان کرد و گفت: این نمایشنامه با وجود اینکه در سال 62 نگاشته شده است اما به زمان و مکان مقید نیست و می‌تواند برای هر زمانی مصداق باشد. چون گسست‌های فرهنگی غیر قابل انکار است و "سعادت لرزان مردمان تیره روز"، حکایت دیروز و امروز است.
 
وی با بیان اینکه توجه به جزئیات، مهم‌ترین عامل موفقیت این نمایش است، خاطر نشان کرد: نمایشنامه این اثر، رئالیستی است. در این راستا با تأثیر از نمایشنامه، همان سبک را در اجرا اعمال کردیم. قرار گرفتن صحیح ارکان نمایش، طراحی صحنه، کارگردانی اصولی و پرداختن به جزئیات و اعمال دقیق آن ها، از جمله مهم ترین عوامل موفقیت این اثر است. 

صدیق جمالی گفت: حدفاصل جشنواره تئاتر منطقه‌ای و جشنواره فجر تغییراتی را در کار ایجاد کردم و سعی کردم نگاه دوباره ای به این اثر بعد از شنیدن نظرات داوران و هنرمندان داشته باشم.

نمایش« سعادت لرزان مردمان تیره روز »نوشته علیرضا نادری به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی، با بازی حامد منافی، سعیده حامد، جمال ساقی نژاد، بیتا آزادی، شادی امیری، یوسف اکبرزاده و سنا پورسعیدی در بخش مسابقه مرور سی و دومین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه خواهد رفت.
سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری قادر آشنا از 24 دی لغایت 12 بهمن ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار