رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بافت فرهنگی – تاریخی منطقه 3 از دیدار اعضای شورای شهر با خانواده‌ی حادثه دیدگان آتش‌سوزی خیابان جمهوری خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛‌ احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز از بافت فرهنگی و تاریخی منطقه سه بازدید کرد.

براساس این گزارش ، وی با اشاره به قنات‌های تاریخی این منطقه اظهار داشت:‌ بیش از 500 قنات در سطح شهر تهران ‌وجود دارد که از این تعداد 150 قنات درحال حاضر فعال و 150 قنات نیمه فعال و متروکه است و 60 عدد نیز در دستور بازسای قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان فضای سبز شهر تهران بیان داشت:‌ بیش از 3000 باغ که هرکدام بالغ بر 5000 متر مساحت دارد، در شهر تهران وجود دارد که در برنامه 5 ساله توسعه شهر تهران حفظ باغات در اولویت قرار گرفته و بر شرایط بر و حفظ نگهداری آنان تأکید شده است.

مسجد جامعی با اشاره به بازدید خود از "باغات ده ونک" تصریح کرد: در مسیر باغات ده ونک در گذشته قنات‌های بسیاری بوده که در حال حاضر به دلیل عبور خطوط مترو قطع شده که در این خصوص نیز به مدیرعامل سازمان پارک‌ها برای حفظ و نگهداری باغات تأکید شده است.
 
وی ادامه داد: درحال حاضر طرح جامع قنات‌ها در دستور کار قرار گرفته که در سال آینده ارائه خواهد شد.

وی افزود: همچنین یکی از سیاست‌های دیگر در حفظ و نگهداری باغات تهران ، حفظ گونه‌های طبیعی سازگار با مناطق مختلف تهران است و در این منطقه نیز باغ ایرانی قرار دارد که می‌بایست به عنوان "باغ ارگانیک ایرانی" حفظ و بازپیرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:سرانه‌ی فضای سبز در حال حاضر 15 متر است که در برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی پنجم توسعه تأکید شده که به 18 متر افزایش پیدا کند.

گفتنی است: در حاشیه‌ی بازدید رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بافت فرهنگی – تاریخی منطقه سه وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری از دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با خانواده‌ی حادثه دیدگان این آتش‌سوزی خبر داد.

انتهای‌پيام/
برچسب ها: آتش ، سوزی ، انحدام ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار