براساس آمارهاى منتشر شده از سوى وزارت دادگسترى انگلستان شمار قتل ها و خودكشى ها در زندان‌هاى ولز و انگلستان به بالاترين ميزان خود در سال هاى اخير رسيده است.

شمار قتل‌ها در زندان‌های ولز و انگلیس در سال ٢٠١٣ به ٤ فقره رسيده كه بالاترين نرخ از سال ١٩٩٨ ميلادى بوده است. همچنين ٧٠ مورد خودكشى در زندان‌هاى بريتانيا نشان دهنده بيشترين تعداد از سال ٢٠٠٨ ميلادى مى‌باشد. این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به این موضوع می‌پردازد:

در فوريه سال گذشته، سبحان انور كه به خاطر كشتن فرزند همسرش به حبس ابد محكوم شده بود، در زندان لانگ لارتين در وورسسترشاير انگلستان به قتل رسيد. درحاليكه در ماه دسامبر مايكل هنسى در زندان ليندهولم واقع در يوركشاير جنوبى بر اثر ضربات چاقو كشته شد. 


گزارش بازديد از زندان ليندهولم در تابستان سال ٢٠١٣ ميلادى نشان مى داد تدابير امنيتى لازم براى محافظت از زندانيان در نظر گرفته نشده است. اين گزارش دريافته است كه بيش از يك سوم زندانيان در ناامنى به سر مى برند و الكل و مواد مخدر به آسانى در دسترس زندانيان قرار دارد.  

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، همچنين در حاليكه بسيارى از زندانيان از بيمارى روانى رنج مى برند، خدمات درمانى به دليل صرفه جويى مالى لغو گرديده و در نتيجه اين بيماران از درمان مناسب بهره مند نمى شوند. پرونده هاى زندانيان نشان مى دهد كه ٦٢ درصد از مردان و ٥٤ درصد از زنان زندانى از اختلالات شخصيتى رنج مى برند.   

گزارش اتحاديه هاوارد براى اصلاح زندان ها و اصلاحات تاديبى از كاهش شديد منابع تخصيص يافته به زندان ها از سويى و افزايش قابل ملاحظه شمار افراد حبس شده از سويى ديگر خبر مى‌دهد.  

راب پريس سخنگوى اين اتحاديه به خبرگزارى راشيا تودى گفته است كه اين آمارهاى نگران كننده ماحصل اختلاط دو عامل خطرناك افزايش جمعيت زندان ها و قطع بودجه آنهاست.  

وى مى گويد: در حال حاضر جمعيت زندان ها نسبت به ٢٠ سال گذشته دو برابر افزايش داشته و در همين حال شاهد كاهش بودجه زندان ها هستيم. 


بسيارى از گزارش هاى بازديد از زندان ها بر فقدان فعاليت هاى هدفمند مانند كار و آموزش تاكيد مى كنند. اين امر بدين معنى است كه شمار زيادى از زندانيان زمان هاى طولانى را در سلول هايشان سپرى مى كنند. پريس دولت هاى روى كار آمده در بريتانيا را مقصر اصلى بحران بوجود آمده در زندان هاى اين كشور قلمداد مى كند. 

پريس مى گويد: چيزى كه ما شاهدش هستيم تاثير مخرب افزايش مدت احكام زندان است كه دولت هاى روى كار آمده در بريتانيا از آن به عنوان ابزارى در جهت سخت تر نشان دادن برخورد با جرايم بهره بردارى كرده اند. اين امر سبب شده افراد بيشترى مدت بيشترى را در زندان سپرى كنند و در نتيجه شاهد ازدحام بيش از حد زندان هاى كشور باشيم.   

پريس مى افزايد، اكثر زندانيان بى دليل در زندان هاى بريتانيا نگه داشته مى شوند چرا كه مى توان بوسيله برنامه هاى اجتماعى مناسب برخوردى امن تر، ارزان تر و بهتر با آنها داشت. اين روش باعث مى شود اين افراد در جهت آموزش ديدن و يافتن شغل در موقعيت بهترى قرار گيرند.   

وى ادامه مى دهد: اگر شما به اين روش هاى پيشنهادى عمل نكرده و افراد بيشترى را به پشت ميله ها بفرستيد، نبايد از متداول شدن خشونت و خودكشى در زندان ها شگفت زده شويد.  

يك سخنگوى خدمات زندان به روزنامه گاردين انگلستان گفته كه آنها در تلاشند زندانها را امن نگه دارند و در راستاى اين هدف با بررسى شمار مرگ و مير افراد، مجدانه مى كوشند تا از هر كدام از آنها درس بگيرند.  


به گفته يك سخنگوى وزارت دادگسترى انگلستان هر مورد مرگ و مير به دقت توسط پليس، بازرسان زندان ها و پزشكى قانونى مورد تحقيق قرار مى گيرد.  
گزارش از مغانی

منابع:
http://rt.com/news/murder-suicide-british-prisons-921/
http://uk.reuters.com/article/2013/10/07/uk-g4s-prison-idUKBRE9960YU20131007
http://www.theguardian.com/society/2014/jan/20/prison-suicide-and-murder-rates-soar

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار