اعتصاب ماموران زندان در انگلیس

ماموران زندان در انگلیس به دلیل شرایط نامطلوب شغلی خود دست به اعتصاب زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، هزاران مامور زندان در انگلیس به دلیل نگرانی های امنیتی و سلامتی دست از کار کشیدند. "اتحادیه ماموران زندان" در انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد بیش از 10 هزار عضو این اتحادیه در این اعتراض جمعی شرکت کردند. این ماموران پس از شکست مذاکرات با دولت دست به اعتصاب زدند.

این اعتراض از نیمه شب آغاز و به زندان های سراسر کشور کشیده شد به طوری که یک قاتل، یک فرد شورشی و دو زندانی دیگر موفق شدند در جریان این اعتراضات از زندانی در لندن فرار کنند. 

وزارت دادگستری انگلیس اعتصاب ماموران را عملی غیرقانونی، غیرقابل توجیه و در عین حال خطرناک توصیف کرد. از لحاظ قانونی ماموران زندان به لحاظ ماهیت شغلشان اجازه اعتصاب ندارند؛ اما در سال 2012 نیز جمعی از ماموران زندان به دلیل اصلاحات اعمال شده در قانون بازنشستگی خود دست به اعتصاب زدند.

سخنگوی اتحادیه ماموران زندان اظهار کرد: «این اتحادیه همواره بر وضع خطرناک و ناامن زندان ها اشاره کرده است. تعداد کم کارکنان و رژیم های غذایی کم خاصیت به ناامنی و کمبودهای غذایی در میان کارکنان زندان ها منجر شده است. زندان ها دیگر مکان امنی نیست و زندانیان قادر هستند کنترل زندان را به دست بگیرند.»
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار