مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: 50 درصد مشترکان روستایی هزینه‌ی چاپ قبضشان بیشتر از مصرف آبشان است به همین منظور برای آنها قبضی صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در نشست خبری گفت: استان هرمزگان 15 سال است که خشک‌سالی را تجربه می‌کند.  
 
وی با بیان اینکه در غرب  استان هرمزگان هیچ منبع آب شیرینی ندارد و حوزه شرقی نسبت به غرب در شرایط متعادل‌تری است اما در مجموع استان با بحران کم‌آبی روبروست.
 
حمزه‌پور با بیان اینکه 50 درصد جمعیت این استان در روستا زندگی‌ می‌کنند افزود: این جمعیت بالغ بر 800هزار نفر است.
 
این در حالی است که کل جمعیت روستایی کشور را 30 درصد از جمعیت تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان ادامه داد: 70درصد شبکه‌ی انتقال آب روستاها دچار مشکل هستند و از حیظ انتفاع خارج هستند و منابع مالی برای توسعه و مرمت این شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی وجود ندارد.
 
وی همچنین اظهار داشت: 80 درصد تأمین آب روستاها از 400 حلقه که در سطح روستاست صورت می‌گیرد.این در حالی است که خشک‌سالی‌های چند سال اخیر 50 درصد منابع آب را با افت شدید روبرو کرده است.
 
حمزه‌پور ادامه داد: 50 حلقه از 400 حلقه چاه تأمین کننده آب روستایی نیز خشک شده است که این موضوع در کنار فرسودگی شبکه روستایی عمده چالش آب و فاضلاب روستایی است.
 
وی در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از کمبود آب در روستاها باید دست به ایجاد مجتمع‌های روستایی بزنیم.

حمزه‌پور با بیان اینکه طرح ساخت 30 مجتمع روستایی در غالب 400 روستا در حال پیگیری است که نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است.
 
وی همچنین تصریح کرد: در طی 2 سال اخیر تنها 20 درصد اعتبار تخصیص پیدا کرده است و این امر موجب شده تا این پروژه عظیم نیمه تمام باقی بماند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: اجرای این طرح در ردیف پروژه‌های ملی در دستور کار قرار گرفته و متأسفانه به دلیل نبود منابع مالی ادامه عملیات اجرایی آن غیرممکن شده است.
 
حمزه‌پور همچنین از ساخت 10 سایت آب شیرین کن به منظور تأمین آب بیش از 150 روستا خبر داد و گفت: ظرفیت این آب شیرین‌ کن‌ها نزدیک به 30 هزار متر مکعب است که تا 1.5 سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و آب شیرین کن قشم بزرگترین آن محسوب می‌شود.
 
حمزه‌پور گفت: از 180 هزار مشترک روستایی 50 درصد قبضی دریافت نمی‌کنند چرا که هزینه چاپ قبض برای آنها بیشتر از هزینه آب بهای آنهاست.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: انباشت هزینه در آینده کاهش خدمات را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب بها ، هزینه ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار