فرماندار کامیاران ضمن تاکید لازم مبنی بر ثبت به موقع وقایع حیاتی از ثبت 1329 مورد ولادت تا پایان آذر ماه 92 خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سروش روحانی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی ضمن تقدیر از همکاری بخشداران، خانه‌های بهداشت، دهیاران و شوراهای اسلامی در زمینه ثبت وقایع حیاتی با ثبت احوال، ایجاد امکانات مناسب و ثبت وقایع حیاتی در سریع‌ترین زمان را ضروری دانست.

وی با اشاره با جمیت قابل توجه روستایی و مشکلات پیش روی ثبت وقایع در روستاهای دور و صعب العبور خواستار فراهم شدن شرایطی شد تا بتوان با حضور در این مناطق نسبت به ثبت وقایع اقدام کرد.

روحانی در خصوص افزایش جمعیت و ثبت وقایع حیاتی در کامیاران نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد: برآوردها حاکی از آن است ولادت ها نسبت به سال گذشته 1.7 درصد کاهش و مرگ و میرها با ثبت 9 ماهه410 نفر کاهش 2.6 درصدی داشته، اما در بخش ازدواج تا پایان آذر 92 تعداد هزار و 198 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که 2.6 درصد رشد داشته است.

فرماندار کامیاران تصریح کرد: جمعیت به عنوان سرمایه‌ای انسانی همواره مطرح بوده و بهبود شرایط و بستر لازم برای ازدواج جوانان در ایجاد این سرمایه موثر است.

هم‌چنین مدیرکل ثبت احوال استان کردستان نیز در ادامه گفت: براساس آمار جمعیت کامیاران نزدیک 110 هزار نفر با ترکیب جمعیتی 53 درصد شهری و 47 درصد روستایی است.

عبدالله خسروی‌زاده با اشاره به ایجاد 210 هزار سند آرشیوی در ثبت احوال کامیاران تصریح کرد: از نتایج مطلوب آرشیو الکترونیک اسناد،‌ صدور شناسنامه افراد ساکن در سایر نقاط ‌بوده و با این کار مشکلی برای صدور شناسنامه افراد غیر مقیم وجود ندارد.

وی از راه اندازی کارت ملی هوشمند در چهار شهرستان استان خبرداد و خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های لازم این کار در کامیاران فراهم شود، امکان صدور کارت ملی هوشمند در کامیاران نیز ممکن خواهد بود.

خسروی‌زاده یادآور شد: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت مردم و بنگاه‌ها شوند، چرا که مزایای زیادی داشته و جایگزین خوبی برای سایر مدارک شناسایی است.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: کردستان ، کامیاران ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.