برطبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، عفونت‌های ناشی از قارچ‌ها در بسیاری از مناطق دنیا رو به افزایش بوده و صدمات شدید و مرگ و میر قابل ملاحظه‌ای را موجب شده است.

فرهاد خواجه‌ئیان متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت وو درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: عفونت‌های فارچی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی و درمانی درجهان هستند که به ویژه در افراد دچار نقص سیستم ایمنی، عوارض و خطرات زیادی به دنبال دارند.

وی گفت: "عفونت‌های قارچی" از طریق راه‌های مختلف مانند هوای آلوده، محلول‌های شستشو و غذاهای آلوده، دریچه‌های قلبی و کاتترهای مرکزی، دستگاه‌های تنفسی و تماس مستقیم با بیماران، به دیگران منتقل می‌شوند.

خواجه‌ئیان با بیان اینکه سرعت انتقال "عفونت‌های قارچی" در بیمارستان‌ها به ویژه در بین بیماران بستری بالا است، اظهار داشت: در بسیاری از بیمارستان‌ها و حتی خارج از بیمارستان‌ها، "عفونت‌های قارچی" شیوع یافته‌اند و جان افراد را تهدید می‌کنند.

وی تاکید کرد: برطبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، عفونت‌های ناشی از قارچ‌ها در بسیاری از مناطق دنیا رو به افزایش بوده و صدمات شدید و مرگ و میر قابل ملاحظه‌ای را موجب شده است.

خواجه‌ئیان گفت: در طی سال‌های اخیر به موازات افزایش بیماران در معرض خطر عفونت‌های قارچی، موارد ابتلا به این نوع عفونت نیز در هر دو جنس افزایش یافته و به ویژه در افراد دچار مشکلات دستگاه ایمنی، موجب ناتوانی و حتی مرگ و میر بالایی شدهو هزینه‌های سنگینی را نیز بر کشورها و جوامع درگیر تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی نقش دارند، خاطرنشان کرد: برخی از بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای، به عنوان بیماری‌های مستعدکننده افراد به عفونت‌های قارچی مطرح هستند که دیابت از جمله مهم ترین این بیماری‌ها به شمار می‌رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: عفونت ، قارچ ، تنفس ، آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار