نماینده مردم درورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای استانی ریاست جمهوری گفت‌:‌ریاست جمهوری به استان لرستان سفر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران‌:‌"‌عباس قائد رحمت‌" نماینده مردم درود در مجلس شورای اسلامی خطاب به هفتمین ریاست جمهروی ایران اسلامی و با اشاره سفرهای استانی وی اظهار کرد‌:‌ باتوجه به مشکلات استان لرستان از دکتر روحانی در خواست می‌کنم در سال جاری به این استان سفر کند.

وی در خصوص مشکلات استان لرستان نیز خاطرنشان کرد‌:‌ سونامی بیکاری در استان لرستان بیداد می‌کند به طوریکه در هر خانواده این استان یک یا چند جوان بیکار وجود دارد.

نماینده مردم درود در بهارستان با اشاره به هزینه‌های بالای کاهش بیکاری در استان لرستان افزود‌:‌در شهرستان درود متوسط درآمد هرنفر نصف میانگین کشوری است و مطابق تحقیقات انجام شده در کشور برای کاهش آمار بیکاری در استان لرستان و رساندن آن به میانگین کشوری به14هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

قائد رحمت در خصوص کشاورزی استان لرستان نیز خاطرنشان کرد‌:‌استان لرستان به رغم دارا بودن منابع آبی فراوان تنها15درصد زمین‌های کشاورزی خویش را به صورت آبی اداره می‌کند که این بیانگر لزوم توجه ویژه دولت به این استان است.

وی درباره پروژه‌های نیمه کاره استان لرستان نیز خاطرنشان کرد‌:‌ در استان لرستان 16 طرح تولیدی نیمه کاره وجود دارد که مطابق محاسبات385میلیارد تومان بر این پروژه‌ها سرمایه‌گزاری شده است و این پروژه‌ها با439میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و حدود 20 هزار فرصت جدید شغلی ایجاد می‌کند اما متاسفانه این طرح‌ها به رغم گستردگی به حال خود رها شده‌اند.

نماینده مردم درود در مجلس شورای اسلامی در خصوص حوزه انتخابیه خویش نیز بیان کرد‌:‌درود با دارا بودن جمعیتی زیاد ویژگی‌های تبدیل به فرمانداری ویژه را دارد و باید تعداد نمایندگان این شهرستان در مجلس از یک نفر به2 تن افزایش یابد.

قائد رحمت در پایان خاطرنشان کرد:‌مطابق تحقیقات صورت گرفته از50سال پیش تاکنون شهرستان درود از ویژگی‌های لازم جهت انتقال پایتخت سیاسی-اداری کشور به خود را داراست و می‌تواند مشکلات کلان شهر تهران را حل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار