مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل چهارخطه شهرکرد به بروجن و لردگان با اعتبار هزینه شده 430 میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی 55 درصدی رسیده است.

حسینعلی مقصودی افزود: طول پروژه چهارخطه شهرکرد به بروجن و لردگان 146 کیلومتر است که از سال 87 تاکنون 57 کیلومتر آن احداث و بهره برداری شده و 22 کیلومتر آن نیز در مراحل روسازی و آسفالت است که با مساعد شدن شرایط جوی به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: 37 کیلومتر از مسیر مذکور در مرحله زیرسازی است که قرارداد اجرایی آن با پیمانکار منعقد شده و عملیات اجرایی 30 کیلومتر از این راه ارتباطی نیز شروع نشده است.
مقصودی تصریح کرد: اعتبار اختصاص یافته به پروژه چهارخطه شهرکرد به بروجن و لردگان در سال جاری از محل اعتبارات ملی 31 و از محل رفع نقاط حادثه خیز چهار میلیارد ریال بوده است در حالی که قراردادهای منعقد شده بین اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکاران در قطعات مختلف بیش از 800 میلیارد ریال است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه خط دوم چهارخطه شهرکرد به بروجن و لردگان در بیشتر قطعات از زمین های کشاورزی عبور می کند، برای آزادسازی این اراضی، سال گذشته با اعمال ماده 9 قانون تملک، مقرر شد مبلغ 35 میلیارد ریال به حساب دادگستری واریز شود که مبلغ پنج میلیارد ریال آن سال قبل واریز شد و مابقی تاکنون واریز نشده و با انقضای مهلت قانونی مجددا باید کارشناسی و مراحل قانونی انجام شود که اجرای عملیات اجرایی را متوقف می سازد.
مقصودی افزود: با توجه به حجم روز افزون ترافیک محور شهرکرد به بروجن و لردگان و وقوع تصادفات و تلفات جانی و خسارت های مالی فراوان، توجه ویژه به این پروژه و تخصیص اعتبارات کافی ضروری است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.