اولین هفته اجراهای جشنواره تئاتر فجر در استان های لرستان،خوزستان،خراسان رضوی،البرز،گلستان و کیش به پایان رسید.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ وحید لک مدیر بخش فجر استانی گفت : با آغاز افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر در24 دی ماه و با برپایی مراسم افتتاحیه در کیش اجراهای فجر استانی همزمان در استان های لرستان،خوزستان، خراسان رضوی، البرز و گلستان نیز کلید خورد.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته گذشته نمایش"بی استخوان" به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی 25 و26 دی ماه درسالن خلیج فارس جزیره کیش روی صحنه رفت. همچنین نمایش های آیینی قاتیاقی،یاللی،شالاخو،شاغانی به کارگردانی علیرضا غفارنژاد از استان آذربایجان شرقی در این بخش اجرا شدند. و اجرای نمایش"خورشید جان"در بخش آیین به کارگردانی عبدالرحیم سواعدی نیز فردا به اجرای خود در جزیره کیش پایان می دهد.

دبیر بخش فجر استانی سی‌‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر گفت: سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که 25 دی ماه، ساعت 15:30 با اجرای نمایش خیابانی "حباب شیشه" به کارگردانی اصغر گروسی و با حضور مسئولان و هنرمندان استان البرز در تئاترشهر کرج، ادامه یافت و نمایش "نان" به کارگردانی نصیر ملکی جو 25 و 26دی ماه، ساعت 16 در تالار حافظ تئاترشهر کرج روی صحنه رفت.
همچنین پنجشنبه، نمایش "قصه ظهر جمعه" به کارگردانی سید محمد مساوات در پلاتوی اداره کل ارشاد البرز و یکشنبه ساعت 18 نمایش "یوبیتسومه" به کارگردانی نیما نادری در پلاتوی اداره کل ارشاد البرز به صحنه رفت. 

وحید لک با اشاره به اجرای نمایش "بی استخوان" به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی کاری مشترک از ایران، هند و مجارستان در مشهد از اجرای هفت اثر نمایشی از آثار فاخر جشنواره تا سوم بهمن ماه خبر داده و گفت: نمایش های " دو یک به نفع بارسلونا"، "رضا"، "دست های سرخ خواهرم افراخته"، " کاشت داشت و برداشت"، " گزارش یک تصادف" و " رابینسون کروزوئه" دیگر آثاری است که در جشنواره تئاتر فجر مشهد به اجرا در می آیند.
 
وی برنامه اجراهای فجر در خوزستان و لرستان را به این شرح اعلام کرد: نمایش (شطرنج با ماشین قیامت ) براساس رمانی با همین نام از حبیب احمدزاده و کارگردانی شاهین صیادی از کشور کانادا 29 و 30 دیماه ساعت 19 به ترتیب در تالار مهر آبادان و سالن خلیج فارس خرمشهر روی صحنه رفتند. و نمایش «دو به یک به نفع بارسلونا » به کارگردانی مهسار غفوریان از مشهد نیز در تالار آوینی خرم آباد، تالار زرین کوب بروجرد و تالار سیمرغ الیگودرز به نمایش در می‌آید.

وحید لک ضمن اشاره اجرای نمایش های "چند ریشتر حرف تب دار" به کارگردانی محمد شاکری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و "کالیگولا" به کارگردانی سعید کاظمیان در تالار مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایش "هملتک" به کارگردانی افق ایرجی از استان مرکزی در دو سالن تالار فخرالدین اسعد گرگانی و مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایش "بی استخوان" به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی، اثر مشترک ایران، مجارستان و هند نیز سه شنبه، 1 بهمن ماه، ساعت 18 در تالار مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد اجرا می شود.

لک در پایان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی و برنامه ریز ی های انجام شده از سوی دفتر امور تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی با ادارات کل 32 استان کشور رایزنی هایی انجام شد تا استان هایی که مایل هستند میزبان بخش استانی جشنواره سی و دوم تئاتر فجر باشند.

وی یادآور شد: برنامه اجراهای آتی متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است، سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری قادر آشنا از 24 دی تا 12 بهمن ماه در تهران و 6 استان دیگر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار