"آی اورجینز " تریلر مفهومی "کاهیل" دید انسان راعوض می‌کند.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ تریلر مفهومی کاهیل از تماشاگران باهوش می‌خواهد درفیلم دقیق شوند، در حالی‌که اصرار می‌کند حفره‌های توخالی داستان رانادیده بگیرند.  
 
"آی اورجینز" فیلمی علمی تخیلی، پنجره‌ی دید انسان را عوض می‌کند. اضافه کرد "مایکل پیت" به لیست دانشمندان جهان و "یان گری" در نقش خیالبافی که درآزمایشگاه مولکولی دانشجو است و یرگرم آزمایشاتی است چشم را در 12 مرحله تشریح کند. پیشرفت یان بسیار ضعیف است که به او مجبور می‌شود محققی را به دستیاری بگیرد. پنج دقیقه طول می‌کشد تا مارلینگ آزمایشش را پیاده کند و طرح جدیدی را ارائه کند: آنها باید یک ساختار نامرئی را با ژن Pa×6 مشخص کنند وبعد دستکاری‌اش کنند، در واقع سعی کنند "از خراشیدن یک چشم بسازند."   
 
آزمایشات یان گریزی است به علاقه‌ی شخصی او به چشم. وقتی با عکس‌های بافت زیبای عنبیه چشم هیپنوتیزم می‌شود و درباره‌ی آن‌ها توضیح می‌دهد، یان از وقتی بچه بوده است از چشم هر غریبه‌ای عکس می‌گرفته است.   
 
در یک مهمانی خانمی با چشمان چند رنگ توجهش را جلب می‌کند.  

یان به تقدیر شانس اعتقاد ندارد، اما ناگهان تقدیر به تحقیقات او لبخند می‌زند و جهانی که با مجموعه‌ای از "یازده" در بیلبورد با یک جفت چشم به او چشمک می‌زنند.  

فیلم با یک سری آشکارسازی‌ها، از سر رفتن حوصله‌ی تماشاگر جلوگیری می‌کند و کاهیل این کار را آن‌قدر آهسته انجام می‌دهد که مخاطب فیلم درهر مرحله یک قدم از او جلوتر است. 
 
فیلم آن‌قدر پیچیده است که بسیاری آن را برای بار دوم هم خواهند دید.   
 
به"مثال" یازده خوش شانس" بر می‌گردیم: یان به خیابان هفت-یازده می‌رود و یک بلیط بخت آزمایی می‌خرد فروشنده 11دلار و 11سنت به عنوان بقیه‌ی پول به او باز می‌گرداند.
 
ساعت 11:11:11 است. اتوبوسی به شماره 11 را سوار می‌شود و همه فکر می‌کنند اتفاقی در پیش است اما کاهیل به دنبال موقعیتی برای این رویداد است.   
 
فیلم بیشتر به یک شعبده‌بازی شبیه است، آن‌قدر به دور خود می‌چرخد تا آنچه که می‌خواهد را ثابت کند، با اینکه زندگی یک مرد متفکر را نشان می‌دهد، اما از تماشاگر باهوش می‌خواهد عمیق بیاندیشد، در حالیکه حفره‌های توخالی فیلم را نادیده می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار