رئیس انجمن تالاسمی کشور با اشاره به اینکه با حمایت از تولید داروهای داخلی نباید اصل درمان بیماران تالاسمی را به حاشیه ببرد گفت: این بلایی که در چند سال گذشته دامنگیر افراد تالاسمی شد براثر همین بی توجهی ها اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مجید آراسته در نشست انجمن تالاسمی قائمشهر اظهار داشت: افراد تالاسمی مشکلی با تولید داروهای تزریقی و خوراکی آهن زدای بیماران تالاسمی در داخل کشور ندارند بلکه کیفیت داروها برای بیماری آنها مهم است.

وی اظهار داشت: داروی داخلی که در حال حاضر به جای داروی کاملاً موثر خارجی «دسفرال» پس از ورود به بازار تست و عوارض آن بررسی در اختیار بیماران تالاسمی قرار می گیرد.

وی داروی آهن زا به بیمار تالاسمی را مهم برشمرد و افزود: این بیماران بغیر از بیماری تالاسمی به بیماری های قلبی، کبدی، گوارشی و پوکی استخوان نیز درگیرند.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی بیان کرد: داروی اثر گذار باید در اختیار بیماران تالاسمی قرار گیرد.

آراسته با بیان اینکه بعضی از شرکت های دارویی داخلی موازین حرفه ای و اخلاقی را رعایت نمی کنند، گفت: تولید داروهای بی کیفیت و اجبار خرید دولت، وزارت بهداشت با نام حمایت از تولیدکنندگان داخلی این داروها با عوارض خطرناک و دلزدگی بیماران در اختیار بیماران تالاسمی قرار می گیرد.

وی به رنج های بسیار بیماران تالاسمی در بحث داروهای تزریقی در دولت های قبلی که بدلیل مشکلات ارزی، تحریم ها و حمایت ازتولیدات داخلی به آنها تحمیل شد، اشاره کرد.

رئیس انجمن تالاسمی ایران خواستار بازگشت به روال گذشته و استفاده بیماران تالاسمی از داروی حیات بخش دسفرال شد و تصریح کرد: ادعای مسئولین در پاسخ به کاهش داروی دسفرال که شرکت تولید کننده خارجی نمی توانند این دارو را با حجم بالا تامین کند اما این شرکت به تولید دارو در حد نیاز بیماران کشور تاکید می کند.

آراسته به داروهای خوراکی که شرکت های تولیدکننده داخلی برای خرید مواد اولیه از شرکت های خارجی به خرید مواد ارزان قیمت و نا مرغوب روی آوردند، افزود: با توجه به حمایت دولت از شرکت های تولید داخلی، آنها به تامین مواد اولیه مرغوب بپردازند، انجمن تالاسمی قول استفاده از داروهای داخلی را می دهد./ش

انتهای پیام

برچسب ها: بیمار ، تالاسمی ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.