انفجار بمب که روز یکشنبه در شمال غربی پاکستان و نزدیک مرز افغانستان رخ داد و به کشته شدن 20 سرباز ارتش انجامید باعث شد نواز شریف نخست وزیر این کشور سفر خود را به نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس لغو کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری رویترز؛ "شریف" در واکنش به این حمله، وقوع آن را محکوم و اعلام کرد به سفر برنامه ریزی شده خود به داووس نخواهد رفت. نشست مجمع جهانی اقتصاد قرار است در تاریخ 22 تا 25 ماه ژانویه در داووس برگزار شود.
 نخست وزیر پاکستان طی بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «ملت ما در مقابل تندروها و تروریستها متحد است و قربانی هایی که شهروندان و نیروهای مجری قانون متحمل شده اند به هدر نخواهد رفت.»
 
"شریف" که سال گذشته به قدرت رسید وعده داد تلاش برای مشارکت دادن طالبان در گفتگوهای صلح را افزایش دهد و یک راه حل مبتنی بر مذاکره را به منظور پایان دادن به سالها جنگ در این کشور پیدا کند.
ستاد مشترک ارتش پاکستان درباره حمله روز یکشنبه اعلام کرد بر اثر انفجار بمب که در مسیر کاروان نیروهای نظامی رخ داد، 30 تن نیز زخمی شدند. به گفته مقامات امنیتی پاکستان، این انفجار نزدیک یکی از خودروهای این کاروان نظامی روی داد. کاروان مذکور در ایالت وزیرستان شمالی در حرکت بود.
مقامات پلیس پاکستان نیز اعلام کردند این کاروان متشکل از نظامیان و مرزبانانی بود که هنگام وقوع انفجار، در حال خروج از شهر بنو - از مناطق قبایلی در شمال غربی پاکستان- بودند.
اندکی پس از وقوع این حمله، طالبان پاکستان مسئولیت انفجار مذکور را به عهده گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار