عدم تحمل انسان به سرما، با بروز بی‌اشتهایی عصبی در ارتباط نزدیک بوده و می‌تواند نشانه‌ای زودرس و اولیه از ابتلا به این بیماری باشد.

نریمان سعادتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مبتلایان به بی‌اشتهایی عصبی، با وجود کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، همچنان فکر می‌کنند که دچار چاقی و اضافه وزن هستند که این تصور می‌تواند برای فرد مبتلا خطرناک باشد.

وی با اشاره به اینکه علایم بی‌اشتهایی عصبی در ابتدا ممکن است چندان معلوم نباشد، تصریح کرد: کاهش وزن شدید، ترس زیاد از چاقی، افسردگی، یبوست، تصورات نادرست از وضعیت بدن و انرژی خوب و نسبتاً بالا با وجود تحلیل رفتن بدن از علائم مهم بی‌اشتهایی "عصبی" است که در مراحل اولیه بیماری کمتر مشخص است.

سعادتی تأکید کرد: عدم تحمل انسان به سرما به ویژه در روزهای سرد، با بروز بی‌اشتهایی "عصبی" در ارتباط نزدیک بوده و می‌تواند نشانه‌ای زودرس و اولیه از ابتلا به این بیماری باشد.

وی با بیان اینکه توجه دقیق به علائم بی‌اشتهایی عصبی موضوعی بسیار مهم است، یادآور شد: درمان بی‌اشتهایی عصبی به ویژه در مراحل اولیه بسیار ضروری است، چرا که این بیماری در مراحل شدید می‌تواند موجب ناتوانی دائم و حتی مرگ فرد مبتلا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عصبی ، سرما ، اشتها ، وزن ، لاغری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار