ارقام انبه در اين شهرستان شامل سندري، ديوي، لال پادشاه، ليليوم و سوناري است که علاوه بر بازارهاي داخلي استان، به استان هاي ديگر نيز صادر مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اين محصول همچنين به صورت نارس براي تهيه ترشي در کارگاههاي شهرستان ميناب صادر مي شود.

زمان گل دهي درختان انبه اين شهرستان از 2 روز آينده آغاز مي شود که پس از دوره رشد 5 ماهه از نيمه دوم خرداد تا پايان مرداد ماه آماده برداشت خواهد بود.

همچنين سطح زير کشت باغات انبه در اين شهرستان در مقايسه با پارسال 20 هکتار افزايش داشته است.

برداشت خيار سبز تونلي از سه هزار هکتار سطح زير کشت شهرستان عنبرآباد هم آغاز شد.

سالاري مدير جهاد کشاورزي عنبرآباد پيش بيني کرد در هر هکتار 40 تن و در کل بيش از 100  هزار تن خيار سبز تونلي برداشت و روانه بازارهاي داخلي شود.

بيش از 15 هزار تن پياز از زمين هاي کشاورزي چهار محال و بختياري نيز برداشت شد.

اين مقدار پياز از 400  هکتار اراضي زيرکشت پياز اين استان برداشت شده است و پيازکشت شده در چهار محال و بختياري ارقام زود رس سفيد، نيازآرا و پي.اس را شامل مي شود.

بخشي از اين محصول برداشت شده در چهار محال و بختياري مصرف و مابقي آن به استان هاي اصفهان و خوزستان ارسال شده است.

 2 هزار و 300 هکتار از اراضي استان اردبيل هم به کشت آبياري تحت فشار اختصاص يافته است.

به گفته ايماني رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل و بر اساس زمانبندي 184 هکتار از طرح‌هاي آبياري تحت فشار در دست اقدام تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.

11 سد معيشتي در اين استان با سطح پوشش 2 هزار و 840 هکتار در دست مطالعه است و هفت سد خاکي با سطح اراضي يک هزار و 625 هکتار در حال اجرا است.

در بيش از 32 هزار هکتار از اراضي استان اردبيل هم مبارزه بيولوژيکي عليه آفات انجام شده است   مبارزه با علفهاي هرز ، آفات و بيماريها در مزارع سويا، گوجه فرنگي، ذرت و پنبه از جمله اقداماتي است که در سال زراعي جاري اجرا شده است.

مديريت و کنترل عوامل قرنطينه اي داخلي و خارجي مينوز گوجه فرنگي، مگس ميوه، نماتد سيست سيب زميني و بيد سيب زميني از ديگر فعاليت هاي حوزه حفظ نباتات است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشت ، اقتصاد ، جهاد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار