دبیر ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی گفت: جشنواره امام رضا (ع) ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین جشنواره جهان را دارد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت الاسلام و المسلمین "علی اسماعیلیان" اظهار داشت: برگزاری جشنواره امام رضا (ع) در بسط و گسترش فرهنگ رضوی در جامعه نقش موثری داشته است.
 
وی ادامه داد: با توجه به وسعت کشور و وابستگی و ارادت خاص مردم ایران به امام رضا (ع) برپایی این جشنواره تاثیر چشمگیری در ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی جامعه نسبت به ابعاد شخصیتی و سیره علمی و عملی امام رضا (ع) دارد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه یکی از وظایف خادمان فرهنگی امام رضا (ع) ترویج و تبلیغ فرهنگ ناب رضوی و سیره علمی و عملی زندگی آن امام همام در سطح ملی و بین المللی است، افزود: گسترش فرهنگ رضوی همانند چراغی پرفروغ ، هدایتگر انسان های بیداردل و راه رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی است.
 
اسماعیلیان یکی از مهم ترین نقاط قوت جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) را تقویت اتحاد و انسجام اسلامی و ملی دانست و تصریح کرد: در برهه ای از زمان استان های کشور و دیگر نقاط جهان در رسیدن به یک هدف واحد که همان ترویج، تبلیغ و معرفی جایگاه و سیره امام رضا (ع) است تلاش و همتی مضاعف را عهده دار می شوند که این خود موجب همدلی، وحدت و همبستگی آحاد مردم می شود.
 
وی با تاکید بر افزایش حضور و مشارکت مردمی در این جشنواره، یادآورشد: باید برنامه ها به حدی گسترش یابد که همه مردم از بخش های مختلف این جشنواره بهره گیرند.
 
دبیر ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی خاطرنشان کرد: این جشنواره باید بتواند هم پای تغییرات عرصه فرهنگ و نیازهای فرهنگی جامعه ایران و بین الملل تغییرات موثر و تاثیرگذاری داشته باشد.
 
اسماعیلیان  ادامه داد: علاوه برگسترده کردن جشنواره در سطح بین المللی در داخل نیز جشنواره ها در سطح شهرستان ها، بخش ها و حتی دورترین روستاهای کشور باید برگزار شود تا جشنواره امام رضا(ع) تبدیل به گسترده ترین جشنواره جهان شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: ششمین جشنواره نماهنگ رضوی استان لرستان در دهه کرامت سال آینده در خرم آباد برگزار می شود.
 
دبیر ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی یادآور شد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ای جشنواره تا 10 مرداد ماه  سال آینده است و علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در استان لرستان - خرم آباد - میدان 22 بهمن - دبیرخانه جشنواره سراج خراسان ارسال کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار