معاون فرهنگی وزارت ارشاد از بررسی احداث چند کارخانه جدید کاغذ در کشور خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیدعباس صالحی روز گذشته در حاشیه آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در خصوص مشکل کاغذ در نشر آثار فرهنگی به‎خصوص کتاب اظهار داشت: ارشاد متولی مستقیم کاغذ در کشور نیست و از سال 1385 که یارانه کاغذ قطع شد ارشاد دیگر موضوع واردات کاغذ را در اختیار ندارد.
 
وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه بخشی از مصرف‎کنندگان کاغذ به ارشاد مربوط می‎شوند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع کاغذ را به طور جدی در دو حوزه تنظیم بازار کاغذ و تولید کاغذ دنبال کرده و می‎کند.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص تنظیم بازار کاغذ جلسات متعددی با واردکنندگان کاغذ تشکیل  شده که در حال حاضر شرایط متعادل‎تری در چند ماه گذشته در این حوزه به وجود آمده است و حتی در برخی از قسمت‎ها شاهد کاهش قیمت‎ کاغذ هم بوده‎ایم.
 
صالحی تاکید کرد: در تولید کاغذ هم در برخی از کارخانه‎هایی که تولید کاغذ به شکل کیفی انجام نمی‌گیرد و یا فاصله زیادی با ظرفیت اسمی‎اش دارد تلاش‎های زیادی صورت گرفته تا این مشکل برطرف شود و در خصوص احداث کارخانه‎های جدید نیز بحث‎هایی در حال انجام است.
 
وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احداث کتابخانه در کشور تصریح کرد: مردم مطمئن باشند دولت به شکل جدی به موضوع زیرساخت‎های کتابخانه‎ای و میراث مکتوب توجه دارد اما شرایط مالی و اقتصادی هم در این حوزه تاثیرات خودش را خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار