المنار گزارش داد انسجام و هماهنگی روسیه، ایران و سوریه در خصوص حل بحران سوریه در حالیست که جبهه مقابل هنوز نتوانسته است مخالفان را با یکدیگر متحد کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در سفر به مسکو آخرین تحولات منطقه از جمله بحران سوریه و کنفرانس ژنو2 را با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بررسی کرد. وی همچنین گفتگوهایی دوجانبه با سرگئی لاوروف همتای روس خود داشت و در نشست سه جانبه با وزرای خارجه روسیه و سوریه شرکت کرد. 

احمد الحاج علی خبرنگار این شبکه در مسکو در گزارشی با اشاره به این که محمد جواد ظریف و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه با یک هواپیما از دمشق به مسکو آمدند ؛ افزود: ورود همزمان ظریف و المعلم با یک هواپیما به مسکو امیدهای غرب را برای باج خواهی از ایران در خصوص مواضع خود در قبال سوریه ناامید کرد. ظریف در کنفرانس خبری با لاوروف تاکید کرد کشورش هیچ شرطی را برای حضور در ژنو2 نخواهد پذیرفت. 

در ادامه پس از پخش قسمتی از سخنان ظریف و لاوروف در کنفرانس خبری آمده است: لاوروف تهیه توافقنامه ای سه جانبه بین ایران، روسیه و سوریه در خصوص مواضع آنها در قبال ژنو2 را بعید دانست اما نشست سه جانبه لاوروف، ظریف و المعلم پیام های زیادی درباره هماهنگی مواضع آنها با یکدیگر دارد. 

مثلث سیاسی تهران، دمشق و مسکو انسجام و آمادگی خود را برای ورود به فعالیت های سیاسی جهت حل بحران سوریه آماده کرده و این در حالی است که محور مقابل نتوانسته مخالفان را که به گفته روس ها قبل از شکار خرس بر سر تقسیم پوست آن با یکدیگر نزاع می کنند، متحد کنند. 

گزارشگر در ادامه با اشاره به دیدار ولادیمیر پوتین با ظریف به عنوان فرستاده حسن روحانی رئیس جمهور ایران افزود: روسیه بار دیگر بر اهمیت و جایگاه ایران در حل بحران سوریه و به طور کلی مسائل منطقه تاکید کرد. 


انتهای پیام / 
برچسب ها: ایران ، روسیه ، سوریه ، اتحاد ، منطقه ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار