وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که دولت آمریکا نخستین تشویق کننده افراد مسلح برای ورود به خاک سوریه است. وی افزود : دمشق طرحی برای برقراری آتش بس در شهر حلب به روسیه داده است و همچنین آماده تبادل زندانیان با نیروهای شورشی است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، ولید المعلم در آغاز دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه افزود: دولت سوریه این آمادگی را دارد تا با مخالفان مسلح و گروههای تروریستی مقابله کنند.

وی گفت : آمادگی داریم بر سایر طرف ها بر پایه بیانیه نشست سران گروه جی 8 و قطعنامه های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مقابله با گروههای تروریستی همکاری کنیم .

ولید المعلم در نشست مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روسی ‌ش در مسکو اعلام کرد: به صورت اولیه و اصولی با تبادل بازداشت شدگان موجود در زندان‌های سوریه با ربوده شدگان موجود نزد افراد مسلح موافق هستیم. درباره انتقال سلاح‌های شیمیایی از خاک سوریه ما همواره در حال هماهنگی با طرف روس هستیم. 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم در این دیدار گفت : در آستانه نشست بین المللی ژنو 2 موانع مصنوعی درباره این نشست ایجاد می‌شود. 

وی افزود : در حال حاضر برخی تلاش می کنند پیرامون نشست ژنو 2 برای حل بحران سوریه با مانورهای گوناگون موانعی مصنوعی با هدف ایجاد مشکلات درست کنند .

وزیر خارجه روسیه افزود : در مرحله نخست مهم آن است که تبادل نظر شود تا اینگونه تلاش ها برای ناکام گذاشتن نشست ژنو 2 موفق نباشد .

 لاوروف اعلام کرد: دولت سوریه از مدت‌ها پیش با مشارکت در کنفرانس ژنو- دو موافقت کرده است. کنفرانس ژنو دو باید به خون ریزی در سوریه پایان دهد. وی افزود : روسیه از فرایند انتقال سلاح‌های شیمیایی از خاک سوریه حمایت می‌کند.

 وزیر امور خارجه سوریه، اعلام کرد: دمشق در کنفرانس ژنو- دو حاضر خواهد شد و به تلاش@هایش برای موفقیت آن ادامه خواهد داد. کسانی که دولت سوریه را متهم می کنند که ملت خود را هدف قرار می دهد، یا کور هستند یا نمی خواهند واقعیت را ببینند.

کنفرانس خبری سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه هم‌اکنون در مسکو در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار