خطیب امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه توافق ژنو تاکتیک جدیدی برای مصالح جهان اسلام و کمک به گرفتاران دنیای غرب است، گفت: مردم ایران هرگز زیر بار ظلم نرفته و نخواهند رفت و پذیرش توافق ژنو از موضع ضعف نبوده، بلکه خطوط قرمز نظام در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "کاظم صدیقی" در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با توصیه همگان به تقوا گفت: شما نمازگزاران را به پروای از گناه و حفظ دستورات خدا در ابعاد اخلاقی، رفتاری و اعتقادی توصیه می‌کنم، زیرا تقوا کلید همه درها و قفل‌ها است.  
 
وی با تبریک به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و همچنین ولادت امام جمعفر صادق(ع) ادامه داد: پیامبر، عزیزترین مخلوقی است که خدای متعال خلق نموده و قدرت و جمال مطلق خود را یک جا به نمایش گذاشته و وجود نازنین پیامبر را آفریده است.  
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: انبیاء همه معصوم هستند اما در مورد پیامبر، عصمت کلی خداوند، اعضای پیامبر را هم معصوم اعلام می‌کنند. پیامبر در همه امور زندگی مجرای نور است و رسالتش‌ رسالتی جهانی است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: اگر حضرت محمد(ص) نمی‌آمد کفار زمینه زندگی در این عالم را پیدا نمی‌کردند،‌ پیامبر رحمة اللعالمین است، اگر اسلام نبود کفار امروز به چه وضعی مبتلا بودند. این سازمان‌های حقوق بشر بدل‌سازی از دین است.  
 
وی ادامه داد: وجود پیامبر خدا مانند کسی است که جمعیت بیمار را مشاهده می‌کند و بیمارستان می‌سازد، گروهی مراجعه و درمان می‌شوند اما گروهی با این مسئله مقابله می‌کنند.  
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه خداوند با چهار ویژگی پیامبر را معرفی کرده است، بیان داشت: اول اینکه مردی است که می‌توانیم با او انس بگیریم، دوم اینکه نمی‌دانید چقدر شما را دوست دارد، سوم آنکه نبی مکرم اسلام روح خداست و چهارم اینکه پیغمبر در گفتگو با مومنین، صفات الهی داشته و رأفت الهی را با خود به همراه دارد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه اظهارداشت: مسئله اتحاد،‌ همزیستی و صلح و همچنین مبارزه با تفرقه و کینه و ... در ابعاد مختلف زندگی همه انسان‌ها وجود دارد. انسان فطرتا انس و همدلی می‌خواهد و نیاز درونی انسان است که بتواند به همه محبت کرده و از آنها محبت دریافت کند.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: تمام پیشرفت‌ها‌، ترقی‌ها و آرامش معلول جهان امن است و امنیت در پرتوی تعقل آدمی تامین می‌شود، امنیت باعث می‌شود که انسان رشد و ارزش‌ها را شناسایی کند و ابداعات و اختراعات همه و همه در فضای امن امکان دارند.  
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: در قرآن کریم مسئله تفرقه به عنوان عذاب الهی یاد شده است، خداوند قادر است بر شما عذاب را بشوراند و شما را متفرق کند، نیازی به عذاب از سوی بالا و پایین نباشد بلکه به دست خودتان شما را عذاب می‌کنند،‌این آیه هشدار بسیار تکان‌دهنده‌ است چه در داخل خانواده و چه در جامعه، هشدارهای قرآن را جدی بگیریم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: پیامبر اسلام فرمودند هر کس موجب تفرقه بین امت من باشد به او اجازه زندگی ندهید، جنگ با مسلمانان کفر است، باید به این مسئله دقت کرد که تکفیری‌ها موجب کفر خود هستند، تکفیر خود کفر است.
 
وی ادامه داد: امروز دنیای اسلام با همه عنادی که استکبار به اسلام وارد می‌کند نتوانسته کاری از پیش ببرد، بویژه بعد از آنکه جهان اسلام به زیر پرچم ولایت فقیه رفت.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران گفت:‌کفار با اسلام، قرآن، هویت دینی و استقلال ارزشی سر عناد دارند؛ امت اسلامی به عنوان یک جبهه ویژه در کنار یکدیگر در پرتو پاکی‌ها به دست خواهد آمد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این مطلب که توافق ژنو از موضع ضعف و به دلیل تحریم نبوده است، تاکید کرد: ملت ما مومن، جنگ‌آزموده، سختی‌کشیده و وارثان مالک‌اشتر هستند که در سختی‌ها رشد کرده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند و این توافق تاکتیک جدیدی برای مصالح جهان اسلام و کمک به گرفتاران دنیای غرب است.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به توقعات مردم از تیم مذاکره‌کننده ایرانی اظهارداشت: مردم ایران هیچگاه زیر بار ظلم نرفته و نخواهند رفت. بنابراین تیم مذاکره‌کننده باید در حفظ خطوط قرمز در رعایت اصول حکمت، مصلحت و عزت دقت کنند.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و حضور بر مزار سردار شهید حاج‌ عماد مغنیه از فرماندهان حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت لبنان و حزب‌الله امروز نه تنها برای جهان اسلام که برای جهان بشریت افتخار است زیرا نمادی است که توانسته شاخ استکبار را بشکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به پیروزی‌های حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما به حزب‌الله افتخار و از آنها حمایت می‌کنیم و حزب‌الله را برای صلح جهانی جزو موثرترین‌ها می‌دانیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به مرگ آریل شارون جنایتکار رژیم صهیونیستی که در جنایات صبرا و شتیلا و ترور شیخ‌احمد یاسین نقش اصلی را داشت گفت: سران آمریکا و اروپا در مرگ این جنایتکار به عزا نشستند و این مسائل برای جهان اسلام درد است اکنون وقت آن رسیده که ملت آمریکا و اروپا توجه کنند که حاکمان آنها چه عناصری را تایید و با چه عناصری مقابله می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره  به اولین سفر استانی رئیس‌جمهور به خوزستان اظهار داشت: سفر به استان‌ها سنت خوبی است که بنیانگذار آن رهبر معظم انقلاب است که این سفرها موجب احترام به مردم و آشنایی با واقعیت جامعه می‌شود از دولت انتظار می‌رود سفرهای استانی را اجرایی‌تر از شعارها پیگیری کند و در حد امکانات به مردم وعده داده و برای وعده‌های خود نیز ضمانت اجرایی داشته باشد تا اعتماد مردم بیشتر شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه امت اسلامی به عنوان یک جبهه عظیم بازار و فرهنگ مستقلی دارد تاکید کرد: آنها از زمینه تمدنی‌ای که خود اسلام به وجود آورده برخوردار هستند در حالی که دشمنان اسلام حسود و انحصارطلبند و نمی‌خواهند امت اسلامی پیشرفت کنند از این‌رو ایجاد شبکه شبکه فرهنگی دینی در همه جهان باعث کاهش گناهان و ریشه‌کن کردن ظلم و جنایت در جامعه اسلامی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی راه تضمین وحدت جهانی  برای امت اسلام را تکیه بر مشترکات اسلامی بیان کرده و گفت: مودت و احترام به اهل بیت(ع) و پذیرش مرجعیت علمی و سیاسی آنها مورد پذیرش مسلمانان قرار دارد و مسئله عصمت و وجوب محبتشان به همه ثابت شده است، از این رو ما باید مشترکات را در بین امت اسلام برجسته کنیم چراکه استکبار نه سنی را می‌خواهد و نه شیعه را و آنها با اصل اسلام مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در مصر، یمن و برخی دیگر از کشورهای اسلامی توسط برادران اهل سنت رقم خورد، تصریح کرد: مگر یک مسئله را چندبار باید تجربه کرد؟ آیا وقت آن نشده که دست در دست یکدیگر دهیم و به رژیم جعلی صهیونیستی که دست‌نشانده آمریکا است آخرین ضربه را وارد کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری جهان‌شمول است، خاطرنشان کرد: مقاومت، منشاء پیروزی و عزت است و اگر جهان اسلام از یک مرکز الهام بگیرد و خود را به این ظرفیت عظیم متصل کند به ظهور منجی عالم بشریت منجر خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خطیب ، جمعه ، تهران ، صدیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار