خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات اخیر هسته‌ای ایران با گروه 1+5 گفت: مذاکرات ما از حوزه ضعف و انفعال نبوده بلکه ایران در این حوزه در مقایسه با قدرت‌نمایی آمریکا قوی‌تر و نیرومندتر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود نمازگزاران را به پرهیز از محرمات خدا و حفظ حریم پروردگار توصیه کرد و ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر خم به حضور امام زمان و امت اسلامی و پیروان اهل بیت اظهار داشت: افتخار می‌کنم که در مسئله غدیر و ماهیت آن با شما صحبت کنم؛ غدیر در واقع یک تفکر و جریان حماسی و یک قیام و انقلاب الی‌الله بوده و همچنین مرزبانی اصول و فروع دین و سنگر حفاظت از ارزش‌ها است.  
 
وی همچنین غدیر را نقشه راه دانست و آنرا چشمه چوشان مفاد‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: غدیر ارائه الگو برای نهادینه کردن رهبری است. 

امام جمعه موقت تهران در ابتدای خطبه دوم مذاکرات هسته‌ای را مورد توجه قرار داد و گفت: در این مذاکرات در مرحله اعتمادسازی ایران از ابتدا حرکت و جهادش آینه شفاف بوده و ابهام نداشته و در این راستا انقلاب ما نیز افشای فریب‌ها بود و هیچ امری که مخل امنیت جهانی باشد، ایران تاکنون انجام نداده است.  
 
حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد:‌ وقتی که استفاده از سلاح اتمی را اسلام حرام کرده و مقام معظم رهبری به صراحت این امر را حرام می‌داند حتی اگر این قدرت را داشته باشیم دیگران را خلع سلاح ‌می‌کنیم تا امت‌ها با آرامش زندگی کنند.
 
وی اظهار داشت: در ادامه این مراحل ادامه غنی‌سازی مورد توجه بود و این حق مسلم ماست که برای رفع نیازهای پزشکی، از آن استفاده کنیم، در واقع استفاده از سلاح هسته‌ای برای همه ممنوع است و در مرحله سوم این مذاکره پذیرش نظارت کارشناسان هسته‌ای بود که ما می‌دانیم همه رفت و‌آمدهای بازرسان هسته‌ای تحت کنترل است و ما نیز از این موضوع هیچ ابایی نداریم.   
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همچنین‌ این نشانه قدرت ماست که با اتکا به خداوند و ایمان سرشار مردم و سابقه درخشان حماسه‌آفرینی جوانان ما کار خلافی انجام نمی‌دهیم و نگران نیستیم که امروز قدرت ما برگرفته از اراده، ایمان و حکیم بودن رهبری جامعه ماست.    
 
حجت‌الاسلام صدیقی به لغو کامل تحریم‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: این تحریم‌ها نه مبنای انسانی، قانونی،‌ عرفی و نه شرعی دارد، بلکه کاملا ظالمانه و یک‌طرفه است؛ اگر این تحریم‌ها نبود و اعتمادسازی صورت می‌گرفت آن‌وقت نوبت به این می‌رسید که کشورها با هم هماهنگ شوند تا ایران به انرژی هسته‌ای دست یابد.  
 
امام جمعه موقت تهران افزود: اگر مذاکره‌ای انجام شد از حوزه ضعف و انفعال نبوده بلکه ایران در مقایسه با آمریکا خیلی قوی‌تر و نیرومند‌تر شده و در مقابل آمریکا از هر زمانی ضعیف‌تر و ذلیل‌تر شده است. 

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: این مذاکرات نشان می‌دهد که ایران به عقلانیت تکیه کرده و از مناظره و گفتگو ابایی ندارد.  
 
امام جمعه موقت تهران فجایع اخیر عراق را تاسف‌بار خواند و افزود: با توجه به اینکه دولت قانونی و با  اتکا و انتخاب مردم حکومت در کشور عراق روی کار آمده است این انفجارها همچنان ادامه دارد و مجامع حقوق بشر همیشه از مستکبران حمایت کردند و هیچ وقت بیانیه‌ای در مقابل این شرارت‌ها و سفاکی‌ها صادر نکردند.  
 
حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد:‌در واقعی بخشی از بقایای منفور تکفیری‌ها با کمک سرویس‌های اطلاعات صهیونیستی و حکام منطقه، ملت عراق را خسته می‌‌کند و باید عراق با الگو گرفتن از ملت ایران در مقابل همه این هجمه‌های تکفیری‌ها مقاوم باشد تا به پیروزی دست یابد.  
 
وی به پیام سازنده و نورانی رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام اشاره کرد و اظهار داشت:‌ بخشی از این پیام مخصوص حجاج نیست بلکه برای همیشه برای همه انسان‌ها درس سعادت و برون‌رفت از مشکلات است. حج به صورت چشمه جوشانی است که روح حاجی را شستشو می‌دهد.  
 
امام جمعه موقت تهران به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرده و گفت: امروزه هویت‌یابی ایران بسیار گسترده شده و استقلال و انقلاب ایران به الگویی برای کشورهای منطقه تبدیل شده است و دشمنان ما با همه ترفندها و تاکتیک‌ها برای سرکوب حرکت استکبار برانداز با روش‌های اقتصادی، فرهنگی و تبلیغاتی سعی دارند امت اسلامی را به بن‌بست برسانند.  
 
حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد:‌ در این شرایط انقلاب در منطقه جوانه زده و باید بر دو مسئله ویژه توجه داشته باشیم که مسئله اول حفظ وحدت و اتحاد است، هر صدایی که ایجاد اختلاف میان مذاهب مختلف دارد، صدای شیطانی و حرام است و ریشه این صدا از جامعه صهیونیستی است که قدرت منطقه‌ اسلامی را برنمی‌تابد.  
 
وی در ادامه مسئله فلسطین را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با اختلافات داخلی سعی دارد برای فلسطینی‌ها حصار امنیتی ایجاد کند که این حرکت از سوی هر کسی که باشد حرام و نامشروع است و در این راستا مسئله شناخت تاکتیک‌های دشمن باید مورد توجه قرار گیرد تا ما بدانیم که دشمن اصلی‌مان رژیم صهیونیستی است که به صورت غده سرطانی سرزمین مسلمانان را غصب می‌کند و هر روز بچه‌های‌شان را دستگیر کرده و از هیچ جنایتی کوتاه نمی‌آید و دانشمندان را ترور می‌کند لذا چنین دشمنی را باید شناخت.  
 
امام جمعه موقت تهران به مسئله ایجاد اختلاف میان نخبگان اشاره کرد و گفت: ایجاد اختلاف و توسعه فساد اخلاقی و تهدید نخبگان باید مورد شناسایی قرار گیرد و باید هجمه ظالمانه آنان را دفع کرد و دست برادری را فشرد و با استقامت در برابر تهدیدات این کشتی را سالم به ساحل سعادت رساند و پرچم را با سرافرازی تحویل امام زمان (عج) داد.  
 
گفتنی است همچنین حجت‌الاسلام صدیقی در پایان خطبه‌های خود درگذشت همسر آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت گفت و برای ایشان سلامتی و طول عمر مسئلت داشت. 

انتهای پیام/  


این خبر در حال تکمیل است...

برچسب ها: صدیقی ، هسته ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار