در آستانه برگزاري اجلاس ژنو 2 ، بزرگترين اجتماع اقشار و گروه هاي مختلف مردمي سوريه امروز در حمايت از دولت بشار اسد در دمشق برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نمايندگان طوايف ، احزاب ، اقليتها و گروه هاي مذهبي و سياسي با نفوذ در سوريه ، در اين اجتماع بزرگ تاکيد کردند:«سرنوشت سوريه بايد با نظر مردم و در داخل اين کشور مشخص شود، نه در اجلاس ژنو 2 »

شرکت کنندگان اجتماع حمايت از دولت سوريه، همچنين در سخنان خود اعلام کردند: بحراني که هم اکنون در اين کشور پس از سه سال  همچنان جاري است ، توطئه آمريکا ، غرب و رژيم صهيونيستي با کمک گروه هاي مزدور تروريستي است که از سوي برخي حکام عرب منطقه مورد حمايت قرار مي گيرند.

در اين اجتماع بزرگ که نمايندگان عشاير سوريه نيز حضور داشتند، شرکت کنندگان همچنين تاکيد کردند: مخالفان خارج نشين نظام حاکم در سوريه ، نمايندگان عشاير نيستند، چرا که آنها به ارزشهاي اين عشاير خيانت کردند. 

در بيانيه پاياني اين اجتماع  نيز آمده است: «هرگونه مداخله خارجي در امور داخلي کشورشان مردود است و سرنوشت و آينده اين کشور به دست مردم ترسيم خواهد شد». سران عشاير و نخبگان جامعه سوريه همچنين از بشار اسد خواستند تا خود را براي انتخابات آينده رياست جمهوري اين کشور نامزد کند.

رييس تجمع ملي مدافعان دمشق و يکي از برگزارکنندگان اين همايش در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: مردم سوريه، تروريست هاي مسلح را که باعث کشتار و خونريزي مردم کشورشان شدند، يک مشت مزدور و جيره خوار بيگانگان مي دانند که براي تامين منافع دشمنان در توطئه عليه سوريه و نابودي تاسيسات زيرساختي اين کشور اقدام کردند.دکتر قاسم خليل سليمان افزود: دولت سوريه در مبارزه عليه تروريسم ، در واقع از ملتهاي عرب و اسلام اصيل محمدي دفاع مي کند.

شيخ حسن مارتيني از عشاير استان حلب  هم به خبرنگار واحد مرکزي خبر گفت: عشاير سوريه بخش جدا ناپذير از جامعه سوريه هستند و بشار اسد رييس جمهور و نظام سياسي حاکم را در اين کشور نماينده قانوني مردم مي دانند.

محمود سليمان عضو مجلس ملي سوريه و از شيوخ عشاير استان حمص در مرکز سوريه ، از هيات اعزامي دولت سوريه به ژنو 2 خواست تا با کساني که خواهان مداخله خارجي اعم از نظامي و سياسي در سوريه شدند، وارد مذاکره نشود.

سيد فادي برهان از  روحانيون شيعه منطقه حومه دمشق هم در سخناني در اين همايش تاکيد کرد: مردم سوريه از حق حاکميتي و استقلال کشورشان صرف نظر نخواهند کرد و منابع و ثروتهاي اين کشور را در حيطه حق حاکميتي خودشان مي دانند که هرگز به بيگانگان واگذار نخواهد شد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: حمایت ، اسد ، سوریه ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار