درگيری های شديد بين گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام معروف به داعش و گروه های مسلح در شمال شرقی سوريه ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيونی العالم ؛ در عملياتي با انفجار خودرو بمب گذاري شده که به احتمال زياد انتحاري بود و داعش در جرابلس در حومه حلب انجام داده است بيست و سه فرد مسلح و سه غيرنظامي کشته شدند. 

در اين حال افراد مسلح ابوالبراء فرمانده داعش را در سراقب در حومه ادلب ترور کردند. از سوي ديگر دمشق از سفر مسئولان دستگاه هاي اطلاعاتي کشورهاي غربي براي بررسي همکاري امنيتي پرده برداشت.   

جهاد العيدان گزارشگر اين شبکه در گزارشي گفت درگيري ها بين داعش و ديگر گروه هاي مسلح در شمال شرقي سوريه بالا گرفته است و نقشه جغرافيايي نظامي اين گروه ها در ميان انفجارها و عمليات انتحاري متقابل تغيير مي کند. براثر انفجار در شهر جرابلس نزديک مرزهاي ترکيه در حومه شمالي حلب ده ها نفر از افراد مسلح کشته و شمار ديگري زخمي شده اند. ديده بان حقوق بشر سوريه که يک سازمان مخالف است گفت به احتمال زياد عناصر داعش اين انفجار را با عمليات انتحاري انجام داده اند زيرا اين گروه در دو روز گذشته خسارت هاي زيادي متحمل شده است. 

همراه با اين درگيري ها، اسراي دو طرف به طور دسته جمعي اعدام شده اند. گروه هاي مسلح مخالف داعش پس از درگيري هاي شديد توانستند کنترل روستاي کفرخاشر بين شهر اعزاز و منطقه تل رفعه را به دست بگيرند.   

در منطقه اي در حومه حلب نيز يک فرمانده داعش کشته شد و نيروهاي ارتش سوريه محل تجمع عناصر داعش را در اين منطقه هدف قرار دادند که براثر آن ده ها نفر از جمله چهار تک تيرانداز تونسي کشته شدند. 

گزارشگر العالم افزود در حومه ادلب در سراقب نيز درگيري هاي شديدي بين داعش و ارتش آزاد رخ داد. از سوي ديگر نيروهاي ارتش سوريه محل تجمع افراد مسلح جبهه النصره را در درعا هدف قرار دادند و شماري از آن ها را به هلاکت رساندند. محمود عبدالعزيز فلاتي ليبيايي و فهد الحيداري تونسي و طالب ابو حبيب تونسي از جمله افراد کشته شده بودند.  نيروهاي ارتش سوريه در درعا نيز تلاش يک گروه مسلح براي نفوذ از طريق مرزهاي اردن را ناکام گذاشتند.  


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار