رئيس سابق بانک مرکزي اروپا دولت‌هاي اتحاديه اروپا را مسبب بروز بدترين بحران اقتصادي از زمان جنگ جهاني دوم دانست و اعلام کرد منطقه يورو همچنان در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورو آبزرور، "ژان کلود تريشه" که حد فاصل سال‌هاي 2003 تا 2011 رياست بانک مرکزي اروپا را بر عهده داشت، در جلسه پارلمان اروپا به سخنراني درباره تروييکاي وام دهندگان بين المللي پرداخت که به کشورهاي قبرس، يونان، ايرلند و پرتغال کمک مالي کرده‌اند.

وي با انعکاس اظهارات اخير "اولي رهن"، کميسر اقتصادي اتحاديه اروپا بر ماهيت غيرقابل پيش بيني بحران يورو تاکيد کرد.

"کلود تريشه" که 71 سال دارد خاطر نشان کرد به دولت‌هاي اتحاديه اروپا درباره واگرايي اقتصادي فزاينده در منطقه يورو که به سال 2005 بازمي‌گردد هشدار داده و از کشورهاي عضو به ويژه فرانسه و آلمان به سبب بي‌توجهي به قوانين مربوط به کسري بودجه و بدهي انتقاد کرده بود اما آنها اين هشدار وي را مورد بي‌اعتنايي قرار دادند و اين مسئله موجب شد تا پيامدهاي بحران مالي در آمريکا به طور کامل گريبانگير منطقه يور شود.

"کلود تريشه" در همين حال انتقاد برخي نمايندگان پارلمان اروپا را از عملکرد وي رد کرد؛ نمايندگاني که معتقد بودند وي در دوره رياست بر بانک مرکزي اروپا نتوانست همانند "ماريو دراگي" رئيس اسبق اين بانک تنها با وعده اينکه نهايت تلاش خود را براي نجات يورو بکار خواهد گرفت، آرامش را به بازارهاي مالي بازگرداند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه ، اروپا ، بحران ، منطقه ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار