"انریکو لتا"، نخست وزیر ایتالیا از اتحادیه اروپا خواست با اجرای اقداماتی زمینه را برای کاهش ارزش "یورو" در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان فراهم کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، "انریکو لتا"، نخست وزیر ایتالیا از اتحادیه اروپا خواست با اجرای اقداماتی زمینه را برای کاهش ارزش "یورو" در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان فراهم کند.

بر این اساس، این امر از سرگیر رشد اقتصادی در منطقه یورو را به خطر خواهد انداخت، زیرا هنگامی ارزش یورو در برابر دیگر ارزها بالا باشد هزینه تولید و صادرات افزایش خواهد یافت.

"انریکو لتا" با اشاره به اینکه روند فزاینده ارزش یورو در برابردیگر ارزهای معتبر جهان،هزینه تولید و صادرات را برای کشورهای عضو منطقه یورو بالا برده است.

وی از مسئولان اروپایی خواست اگر خواهان افزایش صادرات و افزایش رشد اقتصادی کشورهای عضو این منطقه هستند باید کاری کنند تا ارزش یورو در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان به ویژه در برابر دلار کاهش یابد.

ارزش یورو در مقابل دلار از اول امسال تاکنون 4.5 درصد افزایش یافته است. کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی معتقدند با توجه به آنکه منطقه یورو به تازگی از رکود اقتصادی خارج شده است، افزایش ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا به اقتصاد متزلزل و صادرات آن ضربه وارد می‌کند

در همین خصوص، ایتالیا بیشتر از دیگر کشورهای حوزه یورو نگران است زیرا تلاش می کند از طولانی ترین رکود اقتصادی خود بعد از جنگ جهانی دوم رهایی یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یورو ، افزایش ، صادرات ، ارز ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار