یک وزیر صهیونیست گفته است پیشنهادهای جان کری درباره امنیت اسرائیل "به اندازه کاغذی که به روی آن نوشته شده است ارزش ندارد." حال "کاغذ" توافقنامه ژنو که بارها نقض شده، برای آمریکا چند دلار می‌ارزد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره جان کری بهانه جدیدی را برای ادامه نمایش اختلاف نظر امریکا با این رژیم در خصوص برخی مسائل فراهم کرده است.

 این اظهارات ابتدا با واکنش سخنگوی وزارت خارجه که آن را توهین آمیز توصیف کرد مواجه شد و سپس با عذرخواهی دوست اسراییلی آنها به پایان رسید.

اظهارنظر موشه یلعون اگرچه در نگاه اول عجیب به نظر می رسید اما ماهیت نگاه رژیم صهیونیستی به توافقات بین المللی را نشان می دهد. موشه یعلون گفته بود که پیشنهادهای جان کری درباره امنیت اسرائیل "به اندازه کاغذی که به روی آن نوشته شده است ارزش ندارد."

جالب اینجاست که نگاه مشابهی در میان آمریکایی ها نیز وجود دارد. اندکی پیش از این اظهارنظر وزیر اسراییلی، جو بایدن معاون اوباما در دیدار با نتانیاهو به او اطمینان داده بود که ساختار تحریم ها علیه ایران حفظ خواهد شد.

این در حالی است که تعدادی از سناتورهای آمریکایی همچنان در حال تهیه طرح تشدید تحریم های ایران هستند و اوباما نیز در این نمایش، احتمال وتوی طرح مذکور را مطرح کرده است.

با توجه به نزدیکی و هم پیمان بودن آمریکا و رژیم صهیونیستی و اینکه آمریکا بارها بر تعهد خود در خصوص این رژیم تاکید کرده است، واقعا چه عاملی باعث شده تا یک وزیر صهیونیست اظهارات دوست هم پیمان خود را دارای ارزشی کمتر از کاغذی که روی آن نوشته شده بخواند؟

با این وجود نگاه آمریکایی ها به توافق ژنو – که بعد از امضای آن تا کنون چند باری آن را نقض کرده اند – چگونه است؟ کاغذ توافق ژنو برای آنها چند دلار می ارزد و تعهدات آمریکا که روی این کاغذ نوشته شده چطور؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.