مصرف این مواد غذایی در کاهش وزن نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌‌کنند فقط به این شرط که در مصرف آن زیاده‌روی نشود.

دکتر محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به این مطلب که هیچ ماده غذایی به تنهایی باعث لاغر شدن و کاهش وزن نمی‌شود گفت: در مجموع "رژیم غذایی" سالم و سبک غذایی درست و عادت‌های غذایی متعادل و مناسب فرد را به سمت وزن ایده‌آل هدایت می‌کند.

وی افزود: یک "رژیم غذایی" صحیح اینگونه تعریف می‌شود که فرد از تمام مواد غذایی سالم از جمله میوه، سبزیجات تازه، غلات و نان بهره‌مند شود و از چربی مضر به مقدار محدود استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که آجیل و مغزها چقدر در کاهش وزن فرد تاثیر دارد، گفت: آجیل و خشکبار و مغزها حاوی اسید چرب امگا 3 و اسید چرب امگا 6 است که مقدار کم آن به کاهش چربی کمک می‌کند اما چون پرکالری است بهتر است کمتر مصرف شود تا باعث چاقی و اضافه وزن نشود.

وی اظهار داشت: مصرف این مغزهای خوراکی به سلامت بدن فرد کمک می‌کند و وضعیت جسمی و عمومی را تنظیم کرده و مانع از تجمع چربی در بدن می‌شود.

وی در ادامه اذعان داشت: این چربی‌های مفید از فشار خون بالا در فرد جلوگیری می‌کند و واکنش‌های التهابی را کم کرده و کلسترول بد خون رابه مقدار زیادی کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چربی ، مواد ، غذا ، رژیم ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار