دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تأسیسات ایران با اشاره به رشد توانائی شرکت های بخش خصوصی ، از بخش های دولتی خواست اجرای پروژه های مختلف عمرانی ، صنعتی و اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کنند.

به گزارش ستاد خبری گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ، منوچهر اقبالی افزود: در حال حاضر بيشتر پروژه هاي عمراني به شركتها و سازمانهاي نيمه دولتي يا وابسته به دولت ارجاع مي شود. 

وي يادآورشد : اگر از توانائی شرکت های بخش خصوصی استفاده نشود و اجرای طرح ها و پروژه ها در اختیار آنها قرار نگیرد، بخش خصوصي در عرصه فعاليت هاي عمراني حضور كم رنگي خواهد داشت .
دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تأسیسات ایران در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۰۰ شرکت حقوقی عضو این انجمن هستند که اقدام به فعالیت در حوزه صنعت احداث از ۵۰ سال قبل تاکنون می‌کنند.
اقبالی تصریح کرد: وضع حاکم بر شرایط اقتصادی کشور طی سال های گذشته باعث شد تا ۸۰ درصد ظرفیت این شرکتها خالی باشد و ۲۰ درصد باقیمانده نیز با کندی به فعالیت در پروژه‌های در اختیار، ادامه حیات بدهند.

وی مزایا و معایب کار در بخش خصوصی را مشترک توصیف کرد و گفت: یک شرکت خصوصی با توجه به اینکه از جایی تامین بودجه نمی شود و درآمدی هم ندارد کاری می کند که قابل عرضه باشد و بالندگی بخش خصوصی هم به همین دلیل است. زیرا مجبور است کاری کند که کسب درآمد داشته باشد و استمرارش را تضمین کند.

دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تأسیسات ایران گفت: در دولت پیشین قوانین توانمندسازی و رفع موانع تولید اجرا نمی شد اما  امیدواریم دولت یازدهم قوانین مصوب مجلس را اجرایی کند.
اقبالی اضافه کرد: درخواست ما این است که دولت و مجلس در تدوین قانون جدید مالیات از نظرات بخش خصوصی استفاده کنند.

دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تأسیسات ایران در پایان به برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم در این کنفرانس مسائل فوق را مطرح و مورد بررسی قرار دهیم تا به راهکار مناسبی جهت برطرف شدن آنها دست یابیم .

چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ،روزهای 30 دی و اول بهمن 1392 در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می شود .
 

برچسب ها: پروژه ، عمرانی ، صنعت ، تاسیسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار