عضوهیئت مدیره انجمن شرکت های پیمانکار تاسیسات و تجهیزات صنعتی ایران گفت: جامعه پیمانکاران کشور نیازمند حمایت و پشتیبانی دولت هستند و ما امیدواریم دولت یازدهم به این بخش توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری چهارمین کنفرانس صنعت احداث و انرژی مرتضی زمانی افزود :جامعه بزرگ صنعت احداث  کشور طی سه دهه گذشته به عنوان یک گروه سازمان یافته در عرصه‌های مختلف سازندگی به عنوان بازوی اجرائی دولت در جهت حفظ منافع ملی فعالیت داشته است و لذا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این درحالی است که در شرایط فعلی و با توجه به مشکلات ناشی از تحریم ها ، پیمانکاران بیشتر از دیگران، در معرض آسیب‌های ناشی از این امر قرار دارند و ادامه این رویه، چالش‌های بسیاری را برای آنها به دنبال خواهد داشت .

زمانی اضافه کرد: در مقطع کنونی مشکلات عدیده‌ای پیش روی پروژه‌های عمرانی است و این امر احتمالا شرایط بسیارسختی را برای کشور رقم می‌زند که اگر سیاست‌های پیشگیرانه اتخاد شود می‌تواند بحران پیش‌رو را پشت سر گذاشت .

عضوهیئت مدیره انجمن شرکت های پیمانکار تاسیسات و تجهیزات صنعتی ایران گفت: باید به طور دقیق مشخص شود که اهداف جامعه پیمانکاری در قالب سند چشم‌انداز تا چه حد محقق شده است و سپس متناسب با آن، درصد پیشرفت پروژه‌های عمرانی مشخص شود .

وی با ابراز تاسف از مشکلات مبتلا به صنعت احداث، گفت: تمام انرژی و پتانسیل مدیران صنعت احداث، صرف نحوه پرداخت بدهی‌های خود می شود که این انرژی باید صرف توسعه زیرساخت‌ها شود.

 وی از نبودن مشورت پیمانکاران در تدوین آئین‌نامه‌ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه قوانین و آئین‌نامه‌های مربوط به صنعت احداث درحالی تدوین می‌شوند که به هیچ وجه از نظر فعالان این عرصه بهره گرفته نمی‌شود که این امر مشکلات زیادی به همراه دارد.

چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ،روزهای 30 دی و اول بهمن 1392 در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می شود .

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار