عضو حزب مردم‌سالاری گفت: نباید با اقدامات نادرست در جهت ساخت بناها و شهرها به سبک غربی، معماری اسلامی را به فراموشی بسپاریم بلکه باید هویت ایرانی و اسلامی خود در ساخت شهری را همچنان محفوظ نگه داریم.

"داریوش قنبری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکید "مقام معظم رهبری" مبنی بر قرار گرفتن معماری شهری در جهت تحقق سبک زندگی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر در کشور معماری اسلامی خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بیشتر الگوهای غربی و فرهنگی رایج شده است.

وی ادامه داد: توجه به الگوهای فرنگی در معماری هویت شهرهای ما را تهدید می‌کند و سخنان و فرمایشات معظم‌له نشان از دغدغه ایشان از لحاظ افزایش توجه به الگوهای غربی در معماری ایران است.

عضو حزب مردم‌سالاری ادامه داد: درحال حاضر نمی‌توان شهرهایی که با توجه به الگوی معماری غربی شکل گرفتند ساختارشان را تغییر داد اما با جلوگیری از ساخت وسازهای جدید می‌توان در این مسیر گام برداشت.

قنبری بیان داشت: باید استفاده از الگوی اسلامی برای برنامه‌ریزی‌های آینده در ساخت و سازها از سوی مسئولان لحاظ شود و این مسئله خود یک ضرورت به حساب می‌آید که در کنار معماری‌های ساخته شده غربی با الگوگیری از سبک اسلامی بناهای جدید ایجاد کنیم و در بافت‌های فرسوده هم با نوسازی به سبک اسلامی در این مسیر گام برداریم.

وی بیان داشت: نباید با اقدامات نادرست در جهت ساخت بناها و شهرها به سبک غربی، معماری اسلامی را به فراموشی بسپاریم بلکه باید هویت ایرانی و اسلامی خود در ساخت شهری را همچنان محفوظ نگه داریم.

قنبری با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در ساخت شهرها به سبک غربی گفت: در شهرهای کوچک تاحدودی بافت شهری را همچون سبک اسلامی مورد توجه قرار می‌دهند اما در کلان‌شهرها متاسفانه شاهد بی‌توجهی به الگوهای اسلامی هستیم لذا باید مراقب باشیم که هویت اسلامیمان زیر سایه‌ معماری غربی قرار نگیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحقق ، سبک ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار