معاون عمراني استانداري تهران گفت: چهره شهر در ساخت و سازهايي از نماي اروپايي مزين شده است و اين در حالي است كه معماري ايراني- اسلامي از بهترين شيوه‌هاست.

حسن کریمی معاون عمراني استانداري تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران درباره شيوه ساخت و سازها در شهرها گفت: متاسفانه ساخت و سازها در شهرها با الهام گرفتن از شيوه به نسبت مدرن و با تلفيق ساخت و سازها از نماي يوناني اقتباس شده است.

وي با بيان اينكه معماري ايراني- اسلامي در مقايسه با ديگر معماري‌هاي جهان بي‌نظير  است، افزود: معماري اسلامي- ايراني بسيار زيباست و اگر اين شويه با مهندسي روز بكارگرفته شود هر يك از شهرهاي ايران نمونه براي ديگر كشورها تبديل مي‌شود.

كريمي با بيان اينكه در ساخت و سازها بايد مهندسان را به طراحي اسلامي- ايراني تشويق كرد خاطر نشان كرد: اين مهم با تبليغات و شناساندن جايگاه معماري كهن محقق خواهد شد.

وي با بيان اينكه بايد براي ساخت و ساز ايمن در استان تهران فكر كرد گفت: هم اكنون در شهر تهران خيابان تنگ و ساختمان‌هاي انبوه ساز بسياري ساخت و ساز شده است كه با بروز يك حادثه يا زلزله چگونه مي‌توان به امدادرساني پرداخت.
انتهاي پيام/
 

برچسب ها: ایران ، اسلام ، ساخت ، ساز ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار