رضا ملک‌پور به عنوان نماینده دو و میدانی‌کاران استان قم از سوی فدراسیون این رشته به تیم ملی دو و میدانی جوانان کشورمان دعوت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون دو و میدانی کشورمان قرار است نخستین مرحله پیکارهای انتخابی تیم نوجوانان و جوانان دو و میدانی کشور روز جمعه 27 دی‌ماه برگزار شود و از قم نیز رضا ملک‌پور در این اردو حضور می‌یابد.

در حالی که مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران میزبان رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان کشورمان معرفی شده است، این مسابقات با هدف انتخاب دو و میدانی‌کاران برتر نوجوان و جوان برای شرکت در مسابقات برون مرزی سال 2014 برگزار می‌شود.

بر این اساس متولدین یازدهم دی‌ماه سال 73 تا دهم دی‌ماه سال 75 مجاز به شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی دو و میدانی جوانان کشورمان هستند و متولدین یازدهم دی‌ماه سال 75 تا دهم دی‌ماه سال 77 نیز می‌توانند در انتخابی تیم ملی نوجوانان حضور یابند.

در حالی که این انتخابی برای شناخت چهره‌های شاخص دو و میدانی کشورمان در مواد و رشته‌های گوناگون با هدف برگزاری اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی دو و میدانی نوجوانان و جوانان برپا می‌شود، 30 ورزشکار جوان و 28 دو و میدانی‌کار نوجوان در این مرحله حضور خواهند داشت.

این در شرایطی است که نوجوانان و جوانان دو و میدانی‌کار در 14 ماده شامل دو 60 متر، دو 400 متر، دو 800 متر، دو 1500 متر، دو 3000 متر، دو 60 متر با مانع، پرش ارتفاع، پرش با نیزه، پرش طول، پرش سه گام، پرتاب وزنه (در داخل سالن)، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه و پرتاب چکش (خارج سالن) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و هر ورزشکار تنها مجاز به شرکت در یک ماده رقابتی خواهد بود.

البته بر اساس بخشنامه فدراسیون دو و میدانی، علاوه بر اسامی ورزشکاران دعوت شده از سوی فدراسیون، استان‌هایی که در رقابت‌های قهرمانی کشور سال 92 موفق به کسب مقام‌های اول تا ششم شده‌اند مجاز به اعزام 2 ورزشکار و دیگر استان‌ها مجاز به اعزام یک دو و میدانی‌کار هستند.

اسامی ورزشکاران دعوت شده از سوی فدراسیون به منظور حضور در نخستین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی، به تفکیک رده‌های جوانان و نوجوانان در حالی اعلام شده است که در رده سنی جوانان دو و میدانی‌کارانی از استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، فارس، کرمانشاه، هرمزگان، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، تهران، بوشهر، یزد، گلستان، همدان و کهکیلویه و بویراحمد دعوت شده‌اند و به نمایندگی از قم رضا ملک‌پور در این انتخابی حضور می‌یابد.

همچنین در انتخابی تیم ملی دو و میدانی نوجوانان ورزشکارانی از استان‌های اردبیل، گلستان، قزوین، همدان، خوزستان، آذربایجان شرقی، مازندران، اصفهان، لرستان، هرمزگان، مرکزی، تهران، زنجان، بوشهر و آذربایجان غربی حضور دارند اما نماینده‌ای از قم دعوت نشده است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.