استاندار قم در دیدار با اعضای هیئت خادم‌الرضا گفت: هیئت و کانون خادم‌الرضا عملکرد مثبتی داشته است و من از دیرباز و از نزدیک شاهد آن بوده‌ام و این هیئت فقط متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری هیئت خادم‌الرضا اظهار کرد: امروز کانون خادم‌الرضا تنها متعلق به قم یا ایران نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است.

وی افزود: آنچه که از برنامه‌های این هیئت پخش می‌شود، مختص ایران نیست و حتی اگر صدا و سیما هم پخش نکند، تمام رسانه‌های عالم صرفاً با به دست آوردن یک کلیپ شما در صدد انعکاس آن هستند چراکه با عملکرد خوبتان در دنیا کانون توجه قرار گرفته‌اید و من از همه شما عزیزان تشکر می‌کنم و در این میان آقای ناطقی بار سنگینی را به دوش می‌کشد.

استاندار قم با اشاره به اینکه خود پیگیر برنامه‌های هیئت خادم‌الرضا (ع) است، تصریح کرد: بنده در محرم امسال هفت شب از مراسم‌ دهه اول را در جلسه حضور داشتم و آقای صالحی‌خوانساری منبر خوبی رفتند و بر خلاف صحبت‌هایی که می‌شود مبنی بر اینکه جوان‌ها فقط برای سینه‌زنی می‌آیند برعکس بود و نه تنها در زمان سخنرانی فضای مراسم مملو از جوانان می‌شد و مشاهده می‌شد که به سخنرانی گوش می‌دهند و بهره می‌برند و این نشان از تاثیرگذاری خادم‌الرضاست.

وی حضور مداحان خوش‌نام و تاثیرگذار اهل‌بیت (ع) در هیئت خادم‌الرضا را تاثیرگذار بر جوانان عنوان کرد و گفت: من با حضور در مراسم محرم امسال هیئت خادم‌الرضا از نزدیک مداحی تاثیرگذار آقای مقدم را مشاهده کردم و انتخاب آقای جواد مقدم را انتخابی بسیار زیبا می‌دانم و این حواشی که در مورد ایشان گفته می‌شود را قبول ندارم و آقای مقدم آدم بسیار قوی است و حتی بدون نیاز به کمک دیگری می‌توانست همین شور را در مجلس ایجاد کند.

صالحی‌منش نظر مثبت مراجع و علما را معیار خوبی برای خادم‌الرضا دانست و تاکید کرد: مراجع حرف اول و آخر را در مورد شما و مجموعه‌تان زده‌اند و اگر کسی به کار شما ایراد گرفت حتی می‌توانید این موضوع را یادآور شوید و بر همین اساس باید قدر خودتان را بدانید.

استاندار قم خاطرنشان کرد: خواهران این تشکل عظیم نقش بزرگتری به عهده دارند زیرا پیام حضرت زینب (س) را می‌رسانند و می‌توانند زینب‌وار چهره شهر را عوض کنند و همانطور که در ایام محرم عملاً این مهم را انجام می‌دهند آن را به دیگر زمان‌ها نیز تعمیم دهند و امر به معروف و نهی از منکر را نیز در امور اصلی خود قرار دهند.

وی افزود: گاهی اوقات حرکت یک نفر یا یک گروه در جهان تاثیر می‌گذارد که نمونه آن‌ها حرکت جابر بن عبدالله در پیاده روی اربعین بود و هم‌اکنون به شکل بسیار وسیعی برگزار می‌شود و امروز خادم‌الرضا می‌تواند یک اسوه و الگو برای همه هیئت‌های مذهبی در ایران و دنیا باشد.

صالحی‌منش با اشاره به تبلیغ‌های بین‌المللی اظهار کرد: فقط در ایام محرم در ایران نیست که عزاداری می‌شود بلکه در دنیا شوری به پا می‌شود و جهان می‌تواند از کانون‌ها و هیئت‌های قمی به ویژه خادم‌الرضا (ع) تاثیر بگیرد.

پس از سخنان استاندار قم، نشان افتخار هیئت خادم‌الرضا به استاندار قم هدیه و با حضور اعضای هیئت، حمایل هیئت به وی اهدا شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.