تاکنون 13 هزار نفر نخبه در سطح کشورمان شناسایی شده است که از این تعداد اختراع 2 هزار مخترع کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و فعلی بنیاد نخبگان استان زنجان در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه هم اکنون 13 هزار نفر عضو بنیاد نخبگان هستند گفت: از این تعداد 2 هزار نفر از مخترعان در جشنواره‌ها و یا روش‌های مختلف اختراعشان به مرحله ثبت رسیده است.

 

اردوخانی هیات امنایی بودن را از مهمترین ارکان بنیاد نخبگان دانست و افزود:آیین نامه تاسیس دفتر نخبگان استانی از مهمترین آیین نامه های بنیاد است که در این راستا 29 دفتر نخبگان استانی راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان آیین‌نامه‌های خاصی برای حمایت از نخبگان دارد، تصریح کرد: یکی از تسهیلات ارائه شده به مخترعانی که اختراعشان به ثبت رسیده استفاده از طرح سربازی است که در آن به جای خدمت سربازی طرح پژوهشی را اجرا می‌کنند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان رویکردهای دولت های مختلف در زمینه های متعدد را گوناگون دانست و اظهار کرد:در اولین جلسه ریاست جمهور در همایش هفتم با نخبگان بر لزوم استفاده از ظرفیت و توانمندی های نخبگان در سطح کشور برای تصمیم گیری در زمینه های مختلف تاکید شد.

 

اردوخانی با بیان اینکه بلافاصله در هیئت دولت مصوبه‌ای در این باره تصویب و به استان‌ها ابلاغ شد، تصریح کرد : بر اساس این مصوبه همه دستگاه‌های اجرایی موظفند در همه تصمیم‌سازی‌ها از مشارکت نخبگان بهره‌مند شوند.

 

وی به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی به نام سامانه ثریا در بنیاد ملی نخبگان اشاره  و خاطر نشان کرد :همه نخبگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات خود را وارد این بانک کنند/س.


برچسب ها: عضو ، بنیاد ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.