سینا دلشادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود هدفی برای جشنواره تیرنگ تعریف شده بود و وقتی شناسنامه آن را بررسی می کنیم، قرار بود محملی برای معرفی آداب، رسوم و آیین ها و فرهنگ مازندران باشد.
وی عنوان کرد: باید بررسی شود که آیا تاکنون جشنواره تیرنگ محمل و بستری شد تا فرهنگ منطقه با زبان و هنر نمایش به جامعه منتقل و معرفی شود درحالیکه جشواره باید بستر و محفلی برای گفتگو و تضارب آراء بین فرهنگهای مختلف کشور باشد.
مدیر حوزه هنری مازندران یادآورشد: باید با زبان نمایش، گفتگوی فرهنگی کنیم و به همان میزان که از اهداف فاصله گرفته شود، از اهداف اصلی جشنواره دور می شویم.
وی افزود: در دوره جدید،بنا داریم جشنواره را به مسیر اصلی آن برگردانیم که برای این کار و رسیدن به اهداف متعالی، سه بخش ایجاد شده است.
دلشادی گفت: بخش اول که رقابتی انجام می شود، آیین های نمایشی است و این آیینها توسط گروههای حرفه ای تئاتر، بازسازی و بازتولید و اجرا شود.
مدیر حوزه هنری مازندران، یادآورشد: اجراهای پژوهشی از دیگر بخش های جشنواره است و اگر قرار باشد در حوزه آیین ها وآداب و سنن کار کنیم باید، پژوهش داشته باشیم و آثار نمایشی باید دانش بنیان باشد.
وی گفت: بخش پژوهشی نیز رقابتی و کشوری است که هنرمندان از مناطق مختلف کشور شرکت دارند.دلشادی گفت: بخش سوم، استانی و غیررقابتی است که آن بخش شامل نمایشهای صحنه ای است که توسط هنرمندان مازندرانی تولید می شود وی گفت: نمایشهایی که محوریتش از فرهنگ، آداب، رسوم و سنن مازندران باشد و در این صورت، نمایش بستری می شود تا آیین های خاص را معرفی کند.
دلشادی گفت: فراخوان برگزاری جشنواره تنظیم شده است و اردیبهشت ماه سال آینده، مازندران میزبان برگزاری این جشنواره خواهد بود./س
انتهای پیام ////