مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: سالانه سه هزار و 500 تن پسته خشک مرغوب در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهد ان.، امان الله طوقی افزود: شهرستان خاش دارای بیش از چهار هزار و 850 هکتار باغات پسته بارور و غیر بارور است و توانسته رتبه نخست این محصول را در استان به خود اختصاص دهد.

وی اظهارکرد: بیشترین نوع پسته شهرستان خاش کله قوچی، اوحدی، احمد آقایی و سایر گونه های مرغوب است که 20 درصد برای مصرف داخل استان و 80 درصد به استان کرمان صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش با بیان اینکه 70 درصد باغات پسته خاش در بخش نوک آباد و منطقه گوهر کوه و 30 درصد باقی مانده در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد تصریح کرد: کاشت و برداشت این محصول زمینه اشتغال چهار هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم کرده است.

طوقی تصریح کرد: همه ساله بیش از 200 هزار اصله نهال گلدانی پسته توسط تولید کنندگان بخش خصوصی در این شهرستان تولید می شود و برای استفاده کشاورزان در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت باغات پسته به دلیل بازار مناسب و سود آوری بالا در این شهرستان در حال افزایش است به طوری که در سالجاری 250 هکتار معادل پنج درصد به سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال قبل اضافه شده است./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.