مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: افراد می‌توانند با وارد شدن به پایگاه نام و نام‌گزینی در آذربایجان غربی برای فرزند خود نام مناسب انتخاب کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد جوان با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اظهار داشت: طبق این تفاهمنامه از ابتدای امسال تمام ازدواج‌ها و طلاق‌ها به صورت الکترونیکی به اداره کل ثبت احوال استان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از آن دفاتر ازدواج و طلاق آذربایجان غربی به صورت فیزیکی هر 15 روز یک بار وقایع ازدواج و طلاق را به صورت دستی به مقر اداره ثبت احوال در شهرستان‌ها و بخش‌ها ارسال می‌کردند.

جوان با بیان اینکه برای هر شخص ایرانی به اندازه یک برگ A4 سند سجلی تنظیم می‌شود، اذعان داشت: شناسنامه با توجه به سند سجلی صادر می‌شود و اطلاعات ولادت در سند سجلی پدر و مادر ثبت می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی افزود: ارسال اطلاعات ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی از سوی محاضر ازدواج و طلاق به ادارات ثبت احوال آذربایجان غربی از اقدامات موثر این اداره کل در سال جاری است.

وی از راه‌اندازی پایگاه نام و نام‌گزینی در سایت ثبت احوال آذربایجان غربی خبر داد و گفت: استارت این پایگاه از سال‌های گذشته آغاز شده است و توانستیم امسال اطلاعات این پایگاه را تکمیل کنیم.

جوان به نحوه استفاده از پایگاه نام و نام‌گزینی اشاره کرد و ابراز داشت: افراد می‌توانند با وارد شدن به این پایگاه برای فرزند خود نام مناسب انتخاب کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، پایگاه ، نام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.