نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت : نهال گل محمدی به صورت رایگان در اختیار کشاورزان سیرجانی قرار می گیرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، شهباز حسن پور در جلسه بررسی فضاهای سبز مناطق صنعتی افزود : در جلساتی که با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور داشته ام با هدف کاهش آلودگی هوا در منطقه صنعتی گل گهر، 100 هکتار از این منطقه با موافقت تامین اعتبار لازم توسط شرکت های فولاد به فضای سبز تبدیل می شود .

وی تصریح کرد : مجری این طرح سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سیرجان است و از همین اعتبار نیز 100 هکتار فضای سبزدر شهر سیرجان احداث، تا آلایندگی هوای ناشی از کارخانه های تولید آهن و فولاد کمتر شود.

نماینده مردم سیرجان وبردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود : با توجه به اینکه مناطق شمالی سیرجان از جمله پاریز ، بلورد و چهارگنبد مستعد پرورش گل محمدی هستند، از هفته آینده توزیع رایگان قلمه گل محمدی نیز بین کشاورزان و دوستداران کاشت گل محمدی آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد : کشاورزانی که کاشت بیشتری را داشته باشند مشمول دریافت 10 میلیون ریال جایزه در قالب نهاده های کشاورزی خواهند شد که پس از نظارت و تایید کارشناسان جهاد کشاورزی بین آنها توزیع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان گفت : طرح کاشت گل محمدی در مناطق مستعد شمالی به وسعت 2 هزار هکتار امسال اجرا می شود ومرحله اول در 700 هکتار 840 هزار قلمه گل محمدی از سوی نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به مبلغ 5 میلیارد و 880 میلیون ریال تامین و از هفته آینده آماده توزیع در جهاد کشاورزی سیرجان است.

احمد مسعودی افزود : کشاورزانی که زمین را در اختیار دارند می توانند هر مقدار قلمه را با نظر کارشناسان کشاورزی به صورت رایگان تهیه کنند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 4 هکتار گلزارهای گل محمدی به صورت پراکنده در شهرستان سیرجان وجود دارد خاطرنشان کرد : این طرح محدودیت تهیه قلمه گل محمدی را ندارد و تا سه سال آینده در دستور کار جهاد کشاورزی سیرجان قرار گرفته است.

محمود پورسینا سرپرست شهرداری سیرجان هم درخصوص طرح فضاهای سبز گفت : اعتبار این طرح مورد موافقت صنایع فولاد سیرجان قرار گرفته و از نیمه دوم اسفند امسال اجرایی می شود ./س


برچسب ها: توسعه ، گل محمدی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.